Még mindig hőség és sárgabarack

Még maradt a múltkor beszerzett sárgabarackból, leginkább olyan szemek, amelyek nem értek még puhára, már illatosak, de még kemények. Éppen alkalmasak egy jó kis leveshez.

FŰSZERES SÁRGABARACKLEVES HIDEGEN

8 ek cukor
1 rúd fahéj
3 egész kardamom
5-6 szem szegfűbors
5-6 egész szegfűszeg
¼ szerecsendió
1 szerecsendióvirág
750 ml víz
½ tk vaníliapaszta
15 szem sárgabarack
750 ml teljes tej
3-4 ek 45%-os tejszín
3½ ek keményítő

Egy nagyobb lábosban karamellizáltam a cukrot, beledobtam a fűszereket és azonnal felöntöttem a vízzel – ekkor kap értelmet a nagyobb fazék, mert a víz kicsaphat egy kisebb edényből és megégethet.
Kevergetve felforraltam, hozzáadtam a vaníliát, és forraltam kb. 8-10 percig, hogy a fűszerek íze jól kioldódjon.
Közben kimagoztam a barackokat és a leveshez adtam.
A tejet és a keményítőt egy habverővel simára kevertem, hozzáadtam a tejszínt, azzal is simára kevertem és a levesbe öntöttem a krémes tejes keveréket állandó kevergetés közben.
Felforraltam, majd 2-3 percig főztem, éppen csak addig kell, míg a keményítő íze eltűnik, egyébként a barackok szétfőhetnek és a héjuk külön fog úszkálni.
A fazeket hideg vízbe állítottam, hogy a leves lehűljön, majd beraktam a hűtőbe.
A levest jéghidegen tálaltam egy kis frissen őrölt bors és szegfűbors keverékével megszórva, miután kihalásztam belőle a fűszereket.

Leave a Reply

