favágók ebédje1

A favágó ebédje

Ma kivágtam egy fát.
Az egyik bazi nagy tujánk megsárgult, kidöglött, így kivágtam. Még az aprítás hátravan, de már eléggé kezdtem unni a fűrészelést meg a metszőollóval való ügyeskedést, plusz tuti megint bedurran a kezem, de a végére kell ma járni az ügynek, mert holnap viszik a szemetet és nem szeretném, ha itt henteregnének a teli zsákok még egy hétig.

Egyébként sajnos azért voltak hátsó gondolataim is. Merthogy a fát már régen ki lehetett volna vágni, vagy akár rá is érhetett volna.
Történt ugyanis, hogy tegnap reggel felhívott a szembeszomszéd, miszerint le fog esni az állunk, a közvetlen szomszédunk közölte, olyan takarítást fog végezni a házában és a kertjében is, hogy eláll a szavunk. Miután ő áthívta kávézni, ami nyilván egy fedőakció volt a részéről, hogy lecseszhesse a botrányos állapotok miatt.
És hát ezt kénytelen voltam figyelemmel kísérni, ugyanis a fa közvetlenül a kerítés mellett volt.
A kertes cuccot jobban vártam volna, mint a tegnap elkezdett kipakolást. Ugyanis úgy hagyta – mondjuk, sejtettem, hogy ez lesz. Most már nemcsak állat gazos a kertje, hanem tele lett igen büdös lomokkal is. Speciel tényleg elállt a szavam a szagtól.
Mint kiderült, az anyukája halála óta – ami húsz éve volt – ki semmit nem hozott a házból, csak bevitt. És úgy érzem, azóta nem is takarított. Bleeh.
Az kétségtelen, hogy a higiéniára nem sokat ad, „mosni” úgy szokott, hogy kiteríti a napra a cuccait. Nem is ecsetelném tovább az ügyet.
Pedig egyébként egy tök normális, csendes fószer, csak hát ez a neglect ne lenne. Jó, nyilván az ő állapotával/betegségével függ ez össze.

Még azért reggel favágás előtt átmentem a kölcsönkertbe mángoldért, itthon szedtem egy pár szem koktélparadicsomot, és ezt sikerült készíteni belőle:

MÁKKAL SZÓRT PARADICSOM PIRÍTOTT MÁNGOLDÁGYON

600 g mángold
6 szelet bacon
1 ek vaj
2 gerezd fokhagyma
½ marék dió
frissen őrölt bors
½ ek mák
12 szem koktélparadicsom
50 g gorgonzola piccante

A mángoldot többször váltott vízben áztattam, majd folyó víz alatt alaposan lemostam, szűrőbe raktam lecsepegni.
A diót durvára vágtam és egy kisebb serpenyőben szárazon pirítottam, míg felszállt az illata. Kiszórtam egy tányérra, és a mákot is megpirítottam kissé, majd azt is tányérra raktam.
A bacont magyon finom csíkokra vágtam, elkezdtem egy serpenyőben pirítani. Amikor kis színt kapott, hozzáadtam a vajat és a finomra vágott fokhagymát. Ezzel együtt is átpirítottam.
Felvettem a hőmérsékletet, mielőtt a szélesebb csíkokra vágott mángoldot a fokhagymás baconhöz adtam, átkevertem. Ahogy összesett, hozzáadtam a pirított diót, elkevertem, megborsoztam.
A mángoldot egy tányérra raktam, rászórtam a negyedekre vágott paradicsomot, durva reszelőn ráreszeltem a sajtot és megszórtam a mákkal.


Szerintem eddig ez volt a legfinomabb mángoldos kaja, amit készítettem. Só nem kell bele, mert a bacon és a sajt is sós.

Leave a Reply

