>Csirke és spagetti Velencéből

>Ebben az egész gabona meg szénhidrát nélküliségben igazán csak a tésztaételek hiányoznak. És ha már én nem eszem ilyesmit, legalább a családot elárasztom jobbnál jobb tésztás cuccokkal, legalább ők hadd élvezkedjenek.
Ezt az egyszerű spagettit elég sűrűn készítem, és ahhoz képest, hogy milyen gyorsan összeállítható, és milyen hamar elpusztítják, elég sok előkészületet igényel. De megéri.
Maradék egyben sült csirkéből is jó, de akkor előre kell tervezni és megmenteni szaftját.

VELENCEI CSIRKÉS SPAGETTI
4 csirkecomb
só, őrölt fehérbors
500 g spagetti
2 marék fenyőmag
2  marék mazsola
2-3 ek narancslé
1 csipet fahéj
¼ tk friss rozmaring
A csirkecombokat besóztam, megszórtam a borssal és fóliával fedve sütöttem 185 °C-on 1 órát, majd a fóliát levéve légkeveréssel sütöttem tovább 25 percet. A combokat kivettem a szaftjából kicsit hűlni.
Amíg a csirke sült, a mazsolát vízbe áztattam, a fenyőmagot száraz serpenyőben aranybarnára pirítottam.
A tésztát al dente főztem sós vízben, leszűrtem és egy tálba raktam. Amíg a tészta főtt, a húst kézzel leszedtem a csontról, kis falatnyi darabokra tépkedtem, majd a tésztához adtam a pirított fenyőmaggal és a mazsolával együtt.
A hús forró szaftjáról leszedtem a zsírt, beleraktam a nagyon finomra aprított rozmaringot, a fahéjat és a narancslevet (ha friss narancs van itthon, a héját is bele szoktam reszelni), a tésztára önöttem. Alaposan összekevertem tálalás előtt.

A recept alapja Nigella csirkés tagliatelléje a velencei gettóból.

Leave a Reply

