>Kultúrgrill

>A hét elején ajvárt készítettem. Tavaly nagyon jól sikerült, ezért voltam olyan buzgó. És sikerült kápiát is venni jóárasítva. Fogtam egy jó könyvet és kiültem a teraszra grillezni.
És ha már előkotortam a tárolóból a kis asztali grillt és úgyis kellett padlizsánt is grillezni az ajvárhoz, mindjárt lett egy jó kis füstös padliszánkrém is ebédre. David Lebovitznál (amíg írtam a posztot, nem nyílt meg az oldala) nézelődtem aznap, nála találtam egy jónak ígérkező padlizsán kaviárt, de egy kicsit füstösebbé tettem ezzel-azzal.

AJVÁR
15 db kápia
3 db padlizsán
5 gerezd fokhagyma
2 db piros chili
150 ml extra szűz olívaolaj
1½ tk só
5 ek vörösborecet
2 ek balzsamecet
2 ek pesto rosso
2 ek napon szárított paradicsomkrém*

A kápiákat és a padlizsánokat megmostam, a padlizsánoknak levágtam a szára felőli végét.
Majd a grillre raktam őket, és addig grilleztem állandóan forgatva egy csipesszel a zöldségeket, míg a héjuk kissé megszenesedett.
Majd egy-egy nagyobb üvegtálban lefedve hagytam gőzölődni a paprikákat és a padlizsánokat is. Amikor már kezelhetőre hűltek, lehúztam a héjukat, a paprikákat kimagoztam.
Egy fazékban 1-2 ek olajat felforrósítottam, ráraktam a vékony szeletekre vágott fokhagymát és a kimagozott, finomra aprított chilit. Kissé átpirítottam és 1-2 percig pároltam. Ezután ráraktam a nagyobb darabokra vágott paprikát és padlizsán, átpirítottam, hozzáadtam a fűszereket. Egy botmixerrel simára turmixoltam az egészet és hagytam felforrni. Vigyázni kell vele, mert köpköd.
A végén hozzákevertem a maradék olajat és kis sterilizált üvegekbe töltöttem. Az üvegeket 5 percre a tetejükre állítottam.

*A napon szárított paradicsomkrém faék egyszerűséggel készült: az olajban eltett aszalt paradicsomot leturmixoltam az olajával együtt. Nagyon finom, mély, intenzív ízű paradicsomkrémet lehet így kapni.


FÜSTÖS PADLIZSÁNKRÉM
2 db közepes padlizsán
2 gerezd fokhagyma
½ tk őrölt csípős füstölt paprika (Pimenton de la Vera Picante)
100-120 ml extra szűz olívaolaj
½ citrom leve
¼ tk füstölt só
frissen őrölt bors
2 ek friss menta- és bazsalikomlevél

A padlizsánokat a grillen puhára sütöttem, lehúztam a héjukat.
Az aprítóba raktam mindent és sima krémmé dolgoztam.
Tálalásnál egy kanállal kis mélyedést csináltam a krémbe, csorgattam bele olívaolajat és megszórtam egy kis füstölt paprikával.

Leave a Reply

