>Pavlova a Fekete-erdőben tévelyeg

>Jó kis apropó volt a mai – A Nagy Projekt folytatása –, hogy megsüssem életem első Pavlováját. Eddig ez az édesség kimaradt valahogy, pedig egyáltalán nem bonyolult darab. Főleg nem az eredeti recept – sima cukros tojásfehérjehab megsütve tejszínhabbal és friss eperrel a tetején. Amely tűnhet bár légiesnek és könnyűnek, mint a névadó balerina, de kevés dekadensebb desszert van szerintem a világon ennél. Miután az eperszezon jócskán elmúlt, találnom kellett valami más fanyar gyümölcsöt a tetejére, amely majd ellensúlyozni tudja az alap édességét.
A meggy mellett döntöttem, de így le kellett mondanom a csokoládés krémről, nem mutatott volna olyan jól a tetején a szintén sötét színű meggy.
Ugyanis az eredeti tervben nemcsak az alap lett volna csokoládés, hanem a mascarponés krém is – hogy adjak a dekadenciának –, de ahhoz friss erdei gyümölcsök illettek volna. Málna, áfonya stb., de éppen nem voltak kéznél, és ugye az kiment a fejemből, hogy ma ünnepnap van, nem vásárolok én sehol semmit. A torta alapját meg már tegnap este megsütöttem, és különben is nagyon elszánt voltam, hogy mára mindenképpen Pavlova lesz a desszert a már rengetegszer visszatapsolt paprikás sertéslapocka után.
Nyilván előbb ettünk a desszertből…

CSOKOLÁDÉS PAVLOVA MEGGYEL
4 tojásfehérje
220 g cukor
30 g kakaópor
A krémhez:
500 g mascarpone
400 g tejszín
1 tasak Bourbon vaníliás cukor
1 ek cukor
A tetejére:
500 g kimagozott meggy
1 ek cukor
1 tasak Bourbon vaníliás cukor
2 csipet őrölt kardamom
100 ml száraz vörösbor
3 lap zselatin

A sütőt 140 °C-ra előmelegítettem.
A tojásfehérjéket felvertem olyan kemény habbá, hogy már ne csúszkáljon az edényben – először alacsony fokozaton, majd egyre magasabb fokozatra kapcsoltam a habverőt.
Ezután kanalanként adtam hozzá a cukrot, tovább verve a habot.
A kakaóport rászitáltam és egy spatulával óvatosan beleforgattam a tojáshabba.
Egy sütőlemezre sütőpapírt tettem, és körberajzoltam a 24 cm-es tortaformám alját, hogy nagyjából kör alakú maradjon majd a hab.
Rákanalaztam a habot, a szélére peremet húztam a kanállal. Teljesen feleslegesen, mert a sütés folyamán eltűnt.
1 órát sütöttem a torta alapját. Amikor az idő lejárt, nem vettem ki, hanem hagytam kihűlni teljesen, másnap reggelig a sütőben hagytam.
A sütőpapírt óvatosan lehúztam az aljáról és egy tálra raktam.
A krémhez a mascarponét elkvertem a vaníliás és a sima cukorral. A tejszínt habbá vertem és a mascarponéba forgattam. A krémmel megkentem a csokoládés tortaalapot a tálalás előtt 1 órával – előbb nem nagyon jó, mert elázhat a habcsókalap. A szélén magasabbra hagytam a krémet, hogy majd a meggy leve ne csorogjon le.
A meggyet a fűszerekkel, a cukorral meg a borral felforraltam, lehúztam a tűzről és belekevertem a zselatinlapokat. Teljesen kihűtöttem és a krémre kanalaztam.
Csokoládéforgácsokkal szórtam meg közvetlenül tálalás előtt, és a meggy megmaradt levéből csorgattam keveset a krém szélére is.

2 thoughts on “>Pavlova a Fekete-erdőben tévelyeg

Leave a Reply

