>Habos meggyes-mákos

>A látszattal ellentétben nem vagyok meggy mániákus. De mit tehettem volna tegnap este, amikor a család elkezdett célozgatni, hogy mikor lesz süti. Vagy valami édesség.
Megint számba vettem, mit találok itthon, abból mit lehet készíteni és ne tartson órákig. Ugyanis nekem más terveim voltak az estét illetően, de egy nagyjából 1 órás kutyulás-sütögetés még belefért. Vannak párosítások, amelyekkel nem lehet hibát elkövetni vagy tévedni, ilyen a meggy-mák páros is.
Így, miután meggy van a mélyhűtőben, az összes többi hozzávaló meg az alapkészlet része, megsütöttem a Nemisbékánál régebben talált habos meggyes-mákos sütit, nem áfonyalekvárral, hanem meggydzsemmel.

HABOS MEGGYES-MÁKOS SÜTEMÉNY
A süteményhez:
140 g darált mák
160 g süteményliszt
1 tk szódabikarbóna
¼ tk őrölt kardamom
½ tk fahéj
1 citrom reszelt héja
150 g vaj
150 g nádcukor
1 tasak Bourbon vaníliás cukor
4 tojássárgája
200 ml tej
250 g magozott meggy
3 ek finomliszt
1 csésze meggydzsem
A tojáshabhoz:
4 tojásfehérje
100 g kristálycukor*
1 ek citromlé
1 csipet só

 A sütőt előmelegítettem 180 °C-ra.
A lisztet összekevertem a mákkal, a szódabikarbónával és a fűszerekkel.
A puha vajat habosra vertem a cukorral, a vaníliás cukorral és a citrom reszelt héjával. Egyenként belekevertem a tojássárgákat.
Majd a mákos-lisztes keverék következett a tejjel együtt.
A meggyet kiolvasztás nélkül összekevertem a 3 evőkanál liszttel és a tésztához adtam, majd az egészet egy 20 x 30 cm-es szögletes kapcsos tortaformába simítottam.
A süteményt 30 percig sütöttem, aztán kivettem a sütőből és a tetejére kentem a dzsemet.
A tojáshabhoz a tojások fehérjét a csipet sóval kemény habbá vertem – először alacsonaybb fokozaton használtam a habverőt, csak a végén kapcsoltam maximumra.
Beleöntöttem a citromlevet és továbbverve kanalanként adtam hozzá a cukrot.
*Nemisbéka porcukrot írt a reecptben, de tapasztalataim szerint azzal nem lehet igazán jó tojáshabot csinálni, a kristálycukor sokkal jobban megfelel erre a célra. És a jó tojáshab másik titka pedig az, hogy nem szabad rögvest a legmagasabb fokozaton kezdeni a a tojásfehérje felverését. Nem szükségeltetik hozzá semmilyen segédanyag – sokszor olvasok ecetről, keményítőről meg ilyesmikről. Ebben az esetben a citromlevet én ízesítőnek használtam, nem „állományjavítónak”.
Amikor már szép fényes volt a kemény hab, rákentem a süteményre, visszatettem a sütőbe és sütöttem még 10 percig, aztán kikapcsoltam a sütőt és ott hagytam kihűlni.

4 thoughts on “>Habos meggyes-mákos

Leave a Reply

