>Cukkini, mozzarella – reloaded

>Ma 3 percre feladtam a semmi gabona/tészta/sütemény/stb. cuccot. De nem bántam meg. És azon gondolkodtam, miközben kint a teraszon (végre!) üldögéltem és az alábbi csúcsszuper muffint tömködtem magamba, hogy ha lenne iskoláskorú gyerekem, ilyesmit raknék az uzsonnás dobozába.

MOZZARELLÁVAL TÖLTÖTT CUKKINIS KUKORICAMUFFIN
1 csésze finom kukoricaliszt
1 csésze finomliszt
2 tk szódabikabóna
1 tk só
1 tk durvára őrölt bors
80 g reszelt sajt
2 db tojás
½ csésze író
½ csésze extra szűz olívaolaj
1 közepes cukkini
1 csokor snidling
1 golyó mozzarella

A sütőt előmelegítettem 190 °C-ra, egy muffinsütő mélyedéseit kikentem olívaolajjal.
Egy nagyobb tálban elkevertem a liszteket a szódabikarbónával, a sóval, a borssal, a reszelt sajttal és a finomra aprított snidlinggel.
Egy másik tálban a tojásokat elhabartam az íróval, az olívaolajjal és belekevertem a durvára reszelt cukkinit.
Majd a nedves hozzávalók keverékét a lisztesbe öntöttem, elkevertem.
A tészta felét elosztottam a muffinsütőben, a közepükbe nyomtam a 12 kockára vágott mozzarellát, majd a tészta másik felével betakartam.
20-25 percig sütöttem, míg a tű tisztán jött ki a tésztából.
A múltkor készített paradicsomlekvárral ettem egyet. Speciel, amikor a lekvárt kavargattam, már akkor ez a muffin járt a fejemben, hogy majd milyen finom lesz így együtt, és lőn…

Nem szoktam áradozni a saját főztömről, de ez valami iszonyat finom volt, azzal a lekvárral meg különösen.
Bár ebben az esetben nyugodtan áradozhatok, ugyanis sajnos az érdem nem teljesen az enyém. A recept ötletét a Baking Obsession című blogról vettem.
Az a blog zseniális! Vera, az írója nemcsak elképesztő recepteket publikál, de a fotói is gyönyörűek.
Azt, hogy paradicsomból főzzek lekvárt, szintén ő ihlette.
Vera a muffin készítésénál joghurtot és csak ¼ csésze olívaolajat használ. A joghurtot azért cseréltem íróra, mert annak szelídebbnek találtam az ízét – legalábbis az itthon található joghurthoz képest – az olívaolaj mennyiségét meg simán csak elnéztem, de egyáltalán nem tett neki rosszat ennyivel több sem. És szerintem simán elbírna egy kis durvára vágott pirított diót, mandulát vagy fenyőmagot, hogy legyen benne valami igazi jó kis „harapnivaló” is.

7 thoughts on “>Cukkini, mozzarella – reloaded

  1. Piszke

    >Sajnos már egy jó ideje nincs új bejegyzés valami kutya miatt…:( Amit eddig csinált, az is hihetetlen, szinte mind tervbe van véve, hogy megcsinálom…majd…egyszer…

Leave a Reply

