>Szilvatorta

>Nem hittem el, amikor reggel felébredtem, hogy még mindig esik az eső. Esik? Ömlik! Éjjel is felébredtem és hallottam a zúgást, de reménykedtem, hogy reggelre eláll. Úgy látszik, ma hiába reménykedtem egy pár dologban…
A sülő süti illata kifejezetten vigasztaló volt.

MANDULÁS SZILVATORTA
120 g vaj
125 g nádcukor
125 g cukor
1 tk vaníliakivonat
1 tk mandulakivonat
3 db tojás
100 ml tejszín
250 ml joghurt
275 g süteményliszt
1 tk szódabikarbóna
500 g kimagozott szilva
50 g szeletelt mandula

A sütőt 170 °C-ra melegítettem elő.
A lisztet összekevertem a szódabikarbónával.
A puha vajat egy elektromos habverővel habosra vertem a cukorral, a vanília- és mandulakivonattal.
Egyenként kevertem hozzá a tojásokat. Majd a tejszín és a joghurt következett.
A vajas-tojásos krémet csomómentesre kevertem a liszttel, aztán hozzáadtam a kis kockákra aprított szilvát, és reménykedtem, hogy nem fog lesüllyedni az összes a sütemény aljára.
Egy 24 cm-es kapcsos tortaformába simítottam a masszát, megszórtam a szeletelt mandulával és 80 percig sütöttem (tűpróba).
A sütőből kivéve hagytam kissé hűlni a formában, majd kitettem egy tálra és megszórtam porcukorral.
Hiába reménykedtem, a szilvadarabok összegyűltek a tészta alján, de szerencsére nem csináltak galibát, nem lett tiszta mázgás trutyi a sütemény alja, szépen megsült mindenütt.

A fotó már megint elég kis béna, de szerencsére sikerült elkapni azt a pár percet, amikor nem zuhogott és kivittem a teraszra a tortát fotózkodni. Bent reménytelen ilyen időjárásban, gyorsan kellett cselekedni.

5 thoughts on “>Szilvatorta

  1. ORsi

    >a gyümölcsöket (szárított vagy friss, mindegy) meg kell kicsit liszetzni, mielött hozzákeverjük a tésztához. a lisztréteg megakadályozza, hogy a gyüölcs felületén melegedés hatására kilépö cukor miatt lesüllyedjen.

  2. Makka

    >Sziasztok!Köszönöm szépen! ORsi, igen, amikor csak úgy csupaszon belekevertem a szilvát a tésztába, na akkor kezdtem el reménykedni, de mindegy volt már.:-)

Leave a Reply

