>Coffee, coffee, coffee!

>A mai napon kizárólag vigaszkajákat szabad enni.
Mondjuk, ezen a héten aztán tényleg elkényeztettem magamat is, nemcsak a famíliát. Például a tegnapi tortával is. De mit lehet tenni, ha ilyen szar az idő? Kimenni nem lehet, vagyis nem érdemes, bent meg mi marad. Olvasás, filmnézés. Meg evés.
Miközben odakészítettem egy csirkehúslevest, azon morfondíroztam, mit egyek ebédre. Először sütőtököt akartam sütni fűszeresen. Majd arra gondoltam, hogy megsütöm a tököt fűszeresen, aztán levest készítek belőle.
De győzött a forró tejes kávé. Nem főztem hozzá kávét. Minek is, amikor itt van ez a jó kis kávélikőröm?

KÁVÉLIKŐRÖS-FEHÉRCSOKOLÁDÉS LÉLEKMELEGÍTŐ
400 ml tej
4 kocka fehércsokoládé
½ marék marshmallow
1 csipet őrölt kávé a tetejére

A tejet felmelegítettem, beleraktam a csokoládét, addig kevergettem, míg felolvadt. Levettem a tűzről, beleöntöttem a likőrt és a kis bizgentyűs habosítóval felhabosítottam az egészet.
Egy bögrébe öntöttem, rászórtam a marshmallow-t, megszórtam őrölt kávéval és élvezkedtem.
A legjobb az volt, hogy a marshmallow-kák megszívták magukat a kávéval és érződött bennük a vanília meg a kardamom is a finom kávéaroma mellett.

És ha már így belejöttem a kávélikőr locsikálásába, elkészítettem ebédre az egyik nap emlegetett fügés etwas-t.
Doki a facebookos oldalán pár nappal ezelőtt útjára indított egy sorozatot MEM – Mit eszünk ma? címmel. Egyik nap egy fügés desszertet gondoltam ki, de akkor nem csináltam meg. Ma viszont igen.
Azt hiszem, mára bőven elegem lett az evésből.

FÜGE KÁVÉLIKŐRÖS JOGHURTTAL
3 db nagyobb füge
100 g görög joghurt
1 ek juharszirup

A fügék szárát alapos, de óvatos  mosás után levágtam. Majd mindegyiket négybe vágtam, de nem teljesen, ne essenek szét a tányéron.
A joghurtot kikevertem a juharsziruppal és a kávélikőrrel. A kinyitott fügéket ezzel a krémmel töltöttem meg, megszórtam kevés őrölt kávéval.

2 thoughts on “>Coffee, coffee, coffee!

Leave a Reply

