batyuban sült cékla0

Cékla

Én igazából imádom a céklát. ezt mindig megállapítom, amikor eszem. Ehhez képest viszont valahogy nagyon ritkán jut eszembe vásárolni belőle. Valamelyik nap végül is sikerült találnom egész szépet és frisset, de isten őrizzen, hogy egyforma darabokat rakjanak egy csomagba.
Rögtön sült céklát vizionáltam…

BATYUBAN SÜLT CÉKLA FETÁVAL

1 kg cékla
1 fej lilahagyma
5 gerezd fokhagyma
½ tk só
4-5 ek szőlőmagolaj
5-6 ek szilvás balzsamecet
¼ tk durvára tört zöldbors
1 ek friss oregánó- és citromillatú kakukkfűlevél
100 g feta
2-3 ek tejföl
1 tk mák

A sütőt előmelegítettem 200 °C-ra. Egy tepsire keresztbe raktam két nagyobb darab vastagabb alufóliát (mármint a két darab fóliát egymáson keresztbe).

A céklát mosás után meghámoztam, a kisebb darabokat félbe, a nagyobbakat pedig négyfelé vágtam. A fóliára raktam.

Ezután a cékladarabok közé raktam a megtisztított és cikkekre vágott lilahagymát a megtisztított fokhagymagerezdekkel együtt. Megszórtam a sóval, a borssal, a zöldfűszerekkel, meglocsoltam az olajjal és a balzsamecettel.
A fóliából batyut csináltam és beraktam az egészet a forró sütőbe egy órára.
Tálaláskor meglocsoltam a saját szaftjával, a tejföllel, megszórtam a szétmorzsolt sajttal és a mákkal.
A sajt és a tejföl helyett lehet rátenni durvára vágott pirított diót vagy szezámmagot is.
Magában köretként is nagyon finom halakhoz vagy egyszerű sült húsokhoz.

Leave a Reply

