mojito és csokoládé0

Nigella hónapja

Nigella honlapja a hónap elején megújult és egy újabb ötlettel állt elő. Cookalong címmel minden hónapban megjelenik egy recept, amelynek az elkészítése után nagyon szeretnék, ha véleményt írnánk az adott ételről. Hogy sikerült megvalósítani, nem hiányzik-e belőle valami, ízlett-e stb.
Most szeptemberben az új könyvében megjelent egyik új tortareceptjét tesztelhetjük. A torta érdekessége és egyik nagy erénye, hogy liszt nélkül készül, így azok is örülhetnek neki, akik gluténmentesen étkeznek.
Egyébként meg valami állati finom. Igaz, engem inkább a krém nyűgözött le. Persze nyilván azért, mert szeretem a tequilát. Meg a Margaritát is.
Ha nincsenek jelen a családtagok, simán megeszem süti nélkül. Mondjuk, már vannak ötleteim, hogy milyen édességet fogok készíteni ennek alapján. Sütés nem lesz benne, ezt elárulom.
A szeptember a Gasztrotippen is Nigella hónapja. Érdemes olvasgatni a feltöltött recepteket, teljes menük is szerepelnek.

CSOKOLÁDÉTORTA MARGARITA-KRÉMMEL

A tortához:
150 g jó minőségű étcsokoládé
150 g vaj
6 db tojás
250 g kristálycukor
100 g őrölt mandula
4 tk jó minőségű kakaópor
1 lime reszelt héja
porcukor a szóráshoz

A krémhez:
1 ek tequila
1 ek Cointreau
4 ek limelé
75 g porcukor
250 ml tejszín – dupla tejszín, ha tudunk szerezni

A sütőt előmelegítettem 180 °C-ra. egy 24 cm-es kapcsos tortaformát kikentem vajjal.
A tortához a csokoládét és a vajat vízgőz felett összeolvasztottam, félreraktam hűlni.
A mandulát és a kakaóport összekevertem.
A tojásokat a cukorral habosra vertem. Nem érdemes kézi erővel nekiállni, mert a háromszorosára kell nőnie.
Ebbe a tojáskrémbe óvatosan beleforgattam a kakaós mandulát, majd a folyékony csokoládés krémet.
A masszát a formába öntöttem, és a sütőben 50 percig sütöttem. (Az eredeti receptben 40-45 perc szerepel, de az én sütőm elég gyengécske.)
A formában hagytam kihűlni. Amikor már nem volt olyan nagyon meleg, ráterítettem egy tiszta konyharuhát, hogy ne keményedjen meg nagyon a teteje, azért könnyen lehessen szeletelni.
A hűlés közben a torta közepe beesik, nem kell megijedni. Még jól is nézett ki, ahogy beszakadt és repedezett lett. Megszórtam porcukorral.
A krémhez a tequilát, a likőrt, a limelét és a cukrot elkevertem. Addig kevergettem, míg a cukor teljesen elolvadt. Hozzáadtam a tejszínt, aztán addig vertem habverővel, míg puha hab nem lett belőle. Elég hamar megvan, mert a limelétől nagyon hamar besűrűsödik a tejszín.
Megkóstolni tilos, mert különben nem marad a tálaláshoz!

One thought on “Nigella hónapja

Leave a Reply

