>Fügemizéria

>

Puffinkának.

Nem könnyű mostanság fügéhez jutni. Még akkor sem, ha az embernek két jókora fügefája van a kertben. És nincs tesója, aki esetleg rohadt lilahagymának nézné…
Merthogy ebben az évben nem kedvezett sajnos a fügének az időjárás. Télen elfagyott, így első termés nem volt. Most lenne egy rakat, de amikor elkezdett volna érni a nyomorult, jött a tuti kis hideg eső rá.
Most meg nem esik, de a vénasszonyok nyara enyhén szólva is kívánnivalót hagy maga után.
Örülök minden napos órának ebben a pár napban, mert az is elég, hogy beérjen egy kevés. Amiért viszont apuval kell megküzdeni.
Ő, ugye, egyféle felhasználást tart üdvösnek. Ami ellen nekem sincs nyilván kifogásom, de azért én szeretném változatosabban élvezni azt a kevéske termést.
Anyu köretnek szeretné, S. meg a konyakban eltett változatra esküszik.
Én meg tegyek igazságot, ja. Tehát süteményhez használtam, amit ma le tudtam szedni. Úgy elég jól elvannak vele mindannyian.

FÜGÉS SÜTI
6-8 db füge
1 ek vaj
2 db tojás
¾ csésze cukor
1 tasak Bourbon vaníliás cukor
½ tk mandulaesszencia
3 ek extra szűz olívaolaj
3 ek napraforgóolaj
¾ csésze joghurt
1½ csésze süteményliszt
¾ csésze darált mandula
1 tk sütőpor
¼ tk őrölt szegfűbors
¼ tk kardamom – mozsárban porrá törve

A sütőt előmelegítettem 180 °C-ra. Egy 20 x 24 cm-es szögletes formát vastagon kikentem a vajjal.
A fügét megmostam, levágtam a szárát, majd cikkekre daraboltam. A darabokat szorosan egymás mellé fektettem a formában.
A tojásokat habosra vertem a cukorral és a vaníliás cukorral. Hozzáadtam a mandulaesszenciát, az olajat és a joghurtot, simára kevertem.
A liszthez adtam a sütőport, a fűszereket és az őrölt mandulát.
A tojásos-joghurtos krémbe kevertem a liszteset, alaposan eldolgoztam, hogy ne legyen csomós.
A masszát a fügedarabokra simítottam.
Beraktam a sütőbe, és 35 perc alatt készre sütöttem.
Kivettem, hagytam kicsit hűlni a formában, majd kiborítottam.

4 thoughts on “>Fügemizéria

Leave a Reply

