>Wasabi és körte

>Sokszor gondolkodtam már azon, hogy valahogy specializálnom kéne a főzést – illetve a blogon megjelent ételeket – el kellene köteleződnöm az egyik vagy a másik konyha mellett, de valahogy mégsem sikerül.
Gondolkodtam a japánon, enni szeretem. De néha elnéztem japán szakácsokat főzés közben, és nincs az az isten, hogy egy étel megalkotásához nagyjából 50 kis csetreszt vegyek elő a 20 különféle egyéb edényen és a kutyuló eszközökön kívül.
Jól elvagyok az olasz ételekkel is, de már jó ideje a legnagyobb sajnálatomra nélkülözöm a tésztákat az étkezésemből. Azok nélkül meg mit érnék?
Például a vidéki francia ételek is a szívem csücskei.
Még szerencse, hogy a desszertek és a sütemények igazi multikulti darabok egy pártól eltekintve.
Így marad az eklektika és a szabadság – fúziós ételeknek azért nem merészelném nevezni a dolgaimat. Ahhoz előbb igazi elmélyedés szükségeltetne a fuzionált konyhákban.

WASABIS KÖRTEKRÉMLEVES (2 személyre)
3 db körte
2 szem szegfűszeg
2 szem szegfűbors
250-300 ml víz
1 tk cukor
80 g fetasajt
1½ tk wasabi por

A körtéket megmostam, meghámoztam és kivágtam a csumákat, majd kis kockákra vágva kisebb lábosba raktam.
Hozzáöntöttem a vizet – annyit, amennyi éppen ellepte, beleraktam a fűszereket és a cukrot, fedő alatt teljesen puhára főztem.
Ezután belemorzsoltam a sajtot, hozzáadtam a wasabit és simára turmixoltam.

Tálaláskor megszórtam még egy kevés wasabi porral.
Azt hittem, sokkal zöldebb színe lesz a levesnek, de az íze a sápatagság ellenére is remek volt. Langyosra hűlve volt a legfinomabb.

5 thoughts on “>Wasabi és körte

  1. JOLI ZÖLDKOSARA

    >Wasabi mindig van itthon a sushi végett, de hogy a körtekrémleveshez használjam …Szóval ez még akkor sem jutott volna eszembe, ha egyedül élnék egy lakatlan szigeten.Tuti, hogy elkészítem.

  2. JOLI ZÖLDKOSARA

    >Nos, Makka megcsináltam a levest, valószínű nem utoljára. Kóstolás után még hozzádobtam 40 gr fetát, számomra így lett az igazi. Díszítésnek gránátalmát és pár csepp szójaszószt használtam. És… tényleg tisztábbak az ízek, ha a leves már langyos.

  3. Makka

    >Joli, örülök neki, hogy neked is ízlett. Igazad van a sajttal kapcsolatban, csak én attól féltem, hogy túl sós lesz. De kéksajtokkal is érdemes szerintem keverni a fetát.A gránátalma nagyon szép lehetett a tetején.

Leave a Reply

