>Őszi sütemény levendulával

>Ilyenkor, amikor az idő hideggé válik, a sütőből kiszálló illatok egyre jobban felértékelődnek. Ahogy az ember megérzi a sülő sütemény illatát, rögtön komfortosabban érzi magát.

ŐSZI LEVENDULÁS SÜTEMÉNY
4 db tojás
½ csésze nádcukor
½ csésze cukor
1 tk vaníliaesszencia
1 csésze író
½ csésze napraforgóolaj
1½ csésze liszt
½ csésze teljes kiőrlésű tönkölyliszt
2 tk sütőpor
1½ tk szárított levendulavirág
½ csésze őrölt mandula
¼ tk só
1 db alma
1 db körte
2 ek lapra vágott mandula

A sütőt 185 °C-ra előmelegítettem.
A cukrot a tojásokkal és a vaníliaesszenciával habosra kevertem, hozzáadtam az írót és az olajat.
A liszteket elkevertem a sütőporral, a mandulával, a sóval és a levendulával, majd a tojásos keverékhez adtam, de még nem kevertem el.
Az almát és a körtét meghámoztam, kivágtam a csutkájukat, majd kis kockákra vágva szórtam a liszt tetejére – a gyümölcsdarabok először a liszttel találkozva nem szállnak le a sütemény aljára sütés közben. A tésztát aztán simára kevertem.
24 cm ∅ kapcsos tortaformába simítottam a masszát, megszórtam a mandulával és 1 órát sütöttem.

Leave a Reply

