>Rozmaringos almás-diós pite

>Tegnap sikerült egy végletesen nem fotogén, de annál finomabb sütit sütni.

ROZMARINGOS ALMÁS-DIÓS PITE
A pitetésztához:
250 g finomliszt
175 g vaj
1 db tojás
1 ek nádcukor
½ ek víz
A töltelékhez:
6 db nagyobb alma
2 marék dió
¼ csésze juharszirup
½ tk őrölt fahéj
2½ ek búzadara
½ csésze nádcukor
1 tk rozmaringlevél

A tésztához robotgépben morzsásra forgattam a kis kockákra vágott nagyon hideg vajat a lisztettel, a cukorral és a tojással. A morzsát kiborítottam egy gyúródeszkára, hozzáadtam a vizet és sima tésztává gyúrtam. Kerekre nyújtottam és egy piteformába fektettem. Beraktam a hűtőbe, míg elkészítettem a tölteléket.
A sütőt 200 °C-ra előmelegítettem.
Az almákat meghámoztam és durvára reszeltem, majd finoman kinyomkodtam a levét (amit a naspolyamustárhoz használtam fel).
A diót durvára vágtam és az almához adtam a fahéjjal, a juharsziruppal és a darával együtt, simára kevertem.
A piteformát a tésztával kivettem a hűtőből, belesimítottam az almás-diós tölteléket. A finomra vágott rozmaringot összekevertem a cukorral és megszórtam vele a sütemény tetejét.
50 percig sütöttem az előmelegített sütőben, míg a sütemény széle aranybarna és ropogós lett.
Langyosan kardamomos vaníliafagylalttal elég jó volt. Ezt a fagyit rém egyszerű elkészíteni: jó minőségű vaníliafagyit kissé engedjünk ki – még ne olvadozzon, csak legyen képlékeny –, majd keverjünk bele őrölt kardamomot.

Ezt a pitét én most egy nagyobb formában sütöttem meg, de ha szépen akarjuk tálalni, akkor érdemes ilyen kis formákban személyenkénti adagokat készíteni.

Leave a Reply

