>Szombatra egytál

>Szombaton ebédre nincs is jobb, mint egytálételt készíteni. Nincs ezekben semmi erőlködés, semmi görcsölés. És mégis van bennük valami kifinomultság annak ellenére, hogy általában a különböző vidéki konyhákat idézik. Vagy pont ezért.
Tartalmasak, készíteni és enni is élvezet őket.
Miután tegnap kolbászt töltöttünk, maradt egy adag jóféle kolbászhús. Mára jól össze is érett a hűtőben.
(Egyébként kezdem nagyon unni az egész kolbászolást ilyen sűrűséggel már csak azért is, mert én gyakorlatilag sosem tudok belőle enni, mire olyanra száradna, ahogy én szeretem, a család feleszi. Viszont dolgoznom nyilván kell vele.)

ILLATOS HÚSGOMBÓCOS EGYTÁL
600 g enyhén csípős kolbászhús
1 fej lilahagyma
2 gerezd fokhagyma
1 tk koriandermag
½ tk római kömény
½ tk köménymag
150 g rizs
1 paradicsomkonzerv
850 ml zöldségalaplé
só, bors
1 ek összevágott petrezselyem
1 ek összevágott friss koriander

A kolbászhúsból kis gombócokat formáztam vizes kézzel és egy serpenyőben pirosra sütöttem. Szitakanállal kiszedtem egy tálba.
A visszamaradt zsiradék nagy részét kiöntöttem egy kis edénybe – majd kenegethetik kenyérre –, nagyjából 2 ek maradt a serpenyőben, azon megpároltam a finomra vágott hagymát és fokhagymát, rászórtam a mozsárban finomra tört fűszereket, pirítottam pár percig. Hozzáadtam a rizst, összekevertem.
Ráöntöttem a darabolt paradicsomot és az alaplevet, felforraltam, majd mérsékelve a hőmérsékletet 15 percig főztem. Beleraktam a húsgombócokat és újra felforraltam.
Tálalás előtt rászórtam a petrezselymet és a koriandert.
GoodFood recept.

A gépet megjavították (a Starkingban – direkt leírom újra a nevüket, mert nagyon-nagyon kedvesek és segítőkészek voltak), de nem tudták egyértelműen és 100%-ra biztosan állítani, hogy az áramingadozás a hibás, így elmarad az ELMŰ vagy a biztosító abajgatása. Egyfelől annyira nem bánom, gyűlölök mindenféle ilyen hivatalosnak látszó ügyet intézni. Másfelől persze vicces lett volna kisajtolni valamelyikből a javítási költséget.
Köszönöm mindenkinek a tényleg hasznos segítő információkat erre vonatkozóan.

Leave a Reply

