>Megint naspolya

>A jó múltkor kaptam egy barátunktól – szerinte – mustot. Ami gyakorlatilag szirup. Mert aztán végül kiderült, hogy össze van keverve mézes bodzavalamivel, úgy sejtem, szörppel. Mi meg nem iszunk szörpöt. Mármint azt a klasszik formáját, hogy valami nagyon édes szirupszerűt felöntünk vízzel. Viszont ennek az izének isteni illata van és egyébként az íze sem elhanyagolható. A naspolya meg elég fanyar gyümölcs, jól összeillenek.

MUSTOS NASPOLYAZSELÉ
1 kg naspolya
300 ml bodzás mustszirup
½ csésze cukor
1 tasak Bourbon vaníliás cukor
¼ tk szerecsendió
½ tk fahéj
¼ tk őrölt zöldbors
½ tasak Haas 3:1 zselésítő

A naspolyát megmostam és annyi vízben, amennyi ellepi, fedő alatt pépesre főztem. Egy szitán áttörtem, a pépet egy lábosba raktam.
Hozzáöntöttem a szirupot, beleraktam a fűszereket és besűrítettem közepes hőmérsékleten.
A cukrot elkevertem a zselésítővel és a lekvárhoz adtam. Alaposan elkevertem és még 1-2 percig forraltam.
Kis üvegekbe töltöttem.
Azt hittem egyébként, hogy elég lesz a szirup és a vanília ízesítőnek, de egészen addig halott volt az egész, míg hozzá nem adtam a fahéjat és a szerecsendiót.

Leave a Reply

