>Mandarin plusz mandula

>Szintén a tegnapi „munkavacsorára” készítettem Nigella egyik ősrégi receptje alapján a sütit. Nagyjából tíz éve sütöm ezt, mert rém finom, faék egyszerűségű és elronthatatlan, kiszáradni képtelen. Amit konkrétan foglalkozni kell vele, az nagyjából 5 perc.
Meg az az igazság, hogy az a kényszerképzetem, amiben nincsen liszt, az csak könnyű sütemény lehet.

MANDARINOS MANDULATORTA
500 g mandarin – kb. 7-8 db kicsi
3 db kardamom
6 db tojás
1 csésze cukor
2⅓ csésze őrölt mandula
1 tk sütőpor
1 tk vaníliaesszencia

A mandarinokat megmostam, majd annyi vízben, amennyi ellepi őket, feltettem főni. Hozzáraktam a kardamomokat, és lefedve éppen gyöngyözve 2 órát főztem.
A sütőt előmelegítettem 190 °C-ra.
A mandarinokat keresztben kettévágtam, hogy az esetleges magokat kivegyem belőlük – ezekben történetesen egy sem volt.
Aztán aprítógépbe raktam, összetörtem.
Hozzáadtam a tojásokat, a cukrot, a vaníliaesszenciát, a mandulát és a sütőport, sima krémmé kevertem.
Egy kerek kapcsos tortaformába öntöttem a masszát, aztán 55 percig sütöttem (tűpróba).
Miután langyosra hűlt, tálra tettem és megszórtam porcukorral.

Éppen időben kaptam észbe, hogy ezt az árva megmaradt szeletet le tudjam fényképezni, azóta ez is eltűnt.

10 thoughts on “>Mandarin plusz mandula

  1. Sajtkukac

    >Vicces, lopkodós Stahlnak volt egy rémesen ugyanilyen receptje – csak ő citromból csinálta és muffinnak – micsoda kreativitás🙂 De a recept tényleg isteni. Mondjuk fóbiás lévén én csak bio gyümölcsből indulok neki🙂

  2. Makka

    >Ráaádul még az sem az ő "kreativitását" jelzi, mert Nigella a recept megjegyzésében leírja, hogy szokta készíteni egyenlő mennyiségű narancs és citrom hozzáadásával, csak akkor emeli a cukor mennyiségét a negyedével, a tetejére meg porcukor+citromlé keverékét csurgatja.Én mondjuk abbahagytam akkor Stahl nézését, amikor először elsütötte a "duci gerezd fokhagymát".:-))

  3. Makka

    >Doki, remélem, nem vagy nagyon ki!:-))Pilchard, a kardamomot én raktam csak bele, az eredeti receptben vanília sincs. Szerintem próbáld meg szegfűszeggel vagy fahéjjal, azokkal is finom.Ritmus, nagyon szívesen!:-))

Leave a Reply

