>A cékla dicsérete

>Kiderült, hogy nálunk a családban mindenki szereti a céklát. Az is igaz, hogy meglehetősen sokoldalú zöldség, gyakorlatilag bármiben vagy bárminek felhasználható.
Az utóbbi időben elég sokféleképpen készítettem céklás ételt, hol köretként gránátalmasziruppal, hol főételként.
Legutoljára egy majonézes salátát csináltam sült hús mellé, az egyben főtt céklát egyben főtt krumplival és almával keverve.
De emellett készült igazi karácsonyi fűszerezésű változat is.
Ahogy a chutney-k általában, a következő recept is meglehetősen egyszerűen elkészíthető. A karácsonyi libasülthöz terveztem.
És nem mellesleg ajándékba. Kedves barátném, az egyik ajándékozott már áradozott róla, hogy szerinte mennyire finom.
Igazából múlt héten vasárnap is megállta a helyét, pedig akkor olyan vendégünk volt, akinek nem ismertem az ízlését így ételek terén. De ahogy meglátta a gyönyörűséges színű majonézes céklasalátát, nagyon megörült. Mondván, hogy egyike azon zöldségeknek, amelyet ugyan gyerekkorában utált, de most bármikor meg tudja enni. Ezért említettem neki, hogy van más is céklából, erre azt mondta, elő vele.

NARANCSOS CÉKLA CHUTNEY
1½ kg cékla
3 db alma
3 db narancs reszelt héja és leve
3 fej hagyma
2 ek mustármag
1 ek koriandermag
1 ek őrölt szegfűszeg
1 ek őrölt fahéj
700 ml vörösborecet
700 g nádcukor

A céklát és az almát hámozás után durvára reszeltem, egy nagyobb fazékba raktam. A hagymát tisztítás után durvára vágva a céklához adtam.
Rászórtam a fűszereket, ráreszeltem a narancs héját és ráfacsartam a levét, majd hozzáadtam a cukrot és az ecetet is. Alaposan elkevertem.
Közepes lángon 1½ óráig főztem, kevergetve, oda kell figyelni, mert könnyen lekap. Akkor jó, ha a cékla teljesen megpuhult és az egész besűrűsödött.
Kisebb üvegekbe töltöttem.
Érdemes eltenni 1 hónapig, hogy összeérjen, felbontás után pedig a hűtőben tároljuk.

GoodFood recept.

2 thoughts on “>A cékla dicsérete

Leave a Reply

