>Angyalkázós

>

Már a reggeli is…

Nem mondhatom, hogy nagy citrom fan lennék, nem eszem és nem is nagyon készítek citromos tortákat vagy desszerteket, főleg nem citromfagylaltot. Édességben főösszetevőként nem szeretem, ellenben ízesítőként nagyon szívesen használom bármibe.
De be kell látnom, hogy nagyon sokan igenis odavannak a citromos édességekért. Az angyalkázásra keresgéltem könnyen elkészíthető, de főleg könnyen szállítható dolgot. Elég sokan választottak pástétomot, gondoltam, nehogy belefulladjunk, akkor például én már azt nem vinnék.
Sütiből meg kekszből viszont sosem elég, így egy borsos-fűszeres aprósütemény mellett egy citromos kekszre esett a választásom, hogy megörvendeztessem a többieket. És hát így utólag én is nagyon örvendeztem. Merthogy ez a citromos keksz elképesztően finom. Nyilván megkóstoltam, akármit nem rakhatok a kedves bloggertársak elé.
Szoktam egyébként készíteni hasonlót naranccsal is, az se rossz az ünnepekre.

CITROMOS-MÁKOS KEKSZ
225 g vaj
3½ ek reszelt citromhéj
60 ml citromlé
1½ csésze cukor
1 tk vaníiapaszta
1 db tojás
2 csésze liszt
1 tk sütőpor
½ tk só
1 ek mák

A citromlevet egy kis edényben beforraltam a felére, lehúztam a tűzről, beleraktam a vaj felét és addig kevergettem, míg sima krém lett.
A vaj másik felét habosra vertem 1 csésze cukorral, 2 ek reszelt citromhéjjal és a vaníliával. Hozzáadtam a tojást és a citromos vajat, majd addig vertem, míg a krém kivilágosodott.
A lisztet elkevertem a sütőporral és a sóval, a citromos-tojásos vajkrémhez adtam, simára dolgoztam.
1 órára beraktam a hűtőbe dermedni.
A sütőt 190 °C-ra előmelegítettem, két tepsire sütőpapírt tettem.
A tésztából diónyi golyókat formáztam és a maradék citromhéjjal elkevert ½ csésze cukorba forgattam. Egymástól elég nagy távolságra leraktam a tepsikre. Egy pohár talpával ellapítottam a kekszeket és megszórtam a mákkal.
10-11 percig sütöttem az előmelegített sütőben.
A sütőből kivéve a tepsiben hagytam kihűlni, mert ha forrón nyúlkálunk hozzá, akkor egy nagy adag citromos morzsa lesz a végeredmény.

6 thoughts on “>Angyalkázós

  1. Makka

    >Köszi, Bianka!:-) Annyira szeretem a neved, mert cuki is, de van benne valami arisztokratizmus is.:-)Colors, ezzel a mák-citrom kombóval sem lehet tévedni, az biztos.:-) Muchas gracias, garlutti!

Leave a Reply

