>Könnyű halas vacsora akár az ünnepekre is

>Már említettem a Kisütöttük karácsonyi különszámát, amely jótékony célokat szolgál. Én az alábbi recepttel próbáltam hozzájárulni ahhoz, hogy minél több embernek legyen kedve letölteni akár minimális adomány ellenében olyan gyerekeken segítvén, akik családjának nehézséget jelent a mindennapi rendes betevő előteremtése.

PÁCOLT PANGASIUS GRILLEZVE BABOS SALSÁVAL
A halhoz:
4 db nagyobb pangasiusfilé
3 gerezd fokhagyma
2 tk durva só
3 cm gyömbér
2 db lime reszelt héja
1 tk őrölt fahéj
1 tk őrölt kömény
1 tk durvára tört zöldbors
3-4 ek olívaolaj
1 csokor friss koriander
A paradicsomsalsához:
150 g vörös vagy fekete bab 1 éjszakára beáztatva
700 g paradicsom
1 db piros chili
1 csokor friss koriander
3 ek extra szűz olívaolaj
2 db lime leve
1 tk durva só
1 tk durvára tört zöldbors

Mielőtt a halat megsütöttem, bepácoltam – 1 órát állt a pácban.
Egy sütőlemezre sütőpapírt raktam és megkentem egy kevés olívaolajjal, ráfektettem a halszeleteket.
A páchoz egy nagyobb mozsárban a sóval pépesre törtem a fokhagymát. Hozzáadtam a hámozott és lereszelt gyömbért, a 2 db lime reszelt héját, a fahéjat és a köményt, a zöldborsot, a finomra vágott koriandert (a szárát is), valamint 1 ek olajat. Addig kevergettem a mozsártörővel, míg nagyjából egy pasztát kaptam. Majd egyenletesen rákentem a halszeletekre, utána letakartam folpackkal és hidegre tettem 1 órára.
A salsához hideg vízzel leöblítettem a babot és sima hideg vízben feltettem főni, nagyjából 40-45 perc alatt fő puhára fedő alatt. Leszűrtem és egy tálba raktam.
A paradicsomokat meghámoztam (a héjukat bevágtam kereszt alakban, aztán forró vízfürdőbe tettem pár percre, majd leöblítettem hideg vízzel – így könnyen le lehet húzni a héját), és felkockáztam, a babhoz adtam.
A még langyos bab és paradicsom keverékéhez adtam a sót, a borsot, a finomra aprított koriandert és a kimagozott chilit, majd az olajat, alaposan összekevertem, ráfacsartam a 2 db lime levét is. Hűtőbe tettem, míg a hal elkészült.
Ha a sütőnek van grillező funkciója, melegítsük elő és a legfelső rácson 15 perc alatt kész van a hal.
Légkeverésesben 260 °C-on 20 perc kell neki.
A forró halat a már jól lehűlt babos paradicsomsalsával tálaltam.

3 thoughts on “>Könnyű halas vacsora akár az ünnepekre is

Leave a Reply

