>A kis vekni második élete

>Úgy tűnik, így az év utolsó negyedére elég hülye meglepetésekkel szolgál az élet, most éppen a kazánunk tököl. Mikor, ha nem a −10-ben, ugye. Hol van fűtés, hol nincs, ugyanígy a meleg víz, és a kettő nem is egyszerre tűnik el, szóval izgi nagyon. Eddig két szerelő nézte meg, mindketten másra gyanakodnak. Az egyik kétezret emleget, a másik ötvenet a javításra. Hát, remélem, az előbbinek lesz igaza. És most már megvan a három, ami a házban elromolhat, szóval elég legyen.
Valamiért nem fogyott a karácsonyra sütött panettone, meg is szikkadt már, így pudingot sütöttem belőle.
Ilyesmit nem nagyon szoktam csinálni, mert nálunk nagyon-nagyon ritkán van kalács meg hasonló péksütemény, amelyekből az ilyen pudingokat érdemes készíteni.
A család szerint ezek után rögvest szikkadt kalácsokat süssek, hogy azonnal ilyen finomakat lehessen csinálni…
Értem én. Igazi hideg időkre való fogás, illatos, meleg, egy jó része ropogós, a többi meg puha, krémes. Nem vagyok egy pokrócba csavarodós, meleg vacokba bekucorodós valaki, de ez a puding ilyen hangulatot idéz.

PANTTONEPUDING
1-2 ek vaj
3 db tojás
4 ek nádcukor
1 tasak Bourbon vaníliás cukor
300 ml tej
250 ml tejszín

A sütőt előmelegítettem 180 °C-ra, egy tűzálló tálat kikentem vajjal.
A panettonét hosszában félbevágtam, majd ezeket a negyedeket keresztben vékony szeletekre. Két-két szeletből kis szendvicseket készítettem: megkentem mindkét szeletet vajjal, majd vékonyan a lekvárral, öszeragasztottam és egymás mellé raktam a tálba. Felváltva raktam a sütőtök- és narancslekváros darabokat.
A tojásokat elhabartam a cukrorral és a vaníliás cukorral, hozzáöntöttem a tejet és a tejszínt, azokkal is simára kevertem, majd a kalácsdarabokra öntöttem az egészet.
Az előmelegített sütőben 45 percig sütöttem, míg szép aranybarna lett az összes kiálló csücsök.
Melegen, vaníliafagylalttal tálaltam.

4 thoughts on “>A kis vekni második élete

Leave a Reply

