>Csicsókalepény

>Puffinka újabb mozgalmakat hirdetett. A Magazine Monday-t nem nekem találták ki, mert a magazinokat kivételesen nem gyűjtöm, de a Könyves Keddel és a Blog Bazárral nem lesz baj. Blog ugye van elég, szakácskönyvem meg még annál is több, mint amennyi idős leszek szorozva kettő. Ehhez képest azért abajgatom szegény unokatesóm Londonban, hogy mikor milyen könyvet szerezzen be nekem.
Tehát a hétfői kajákhoz való ötleteket egyelőre máshonnan kell összeszednem. De sajnos Puffinka mozgalmai igen fertőzők – milyen legyen egy mozgalom, ugye – így már érzem előre, hogy lesznek itthon magazinok is a mostani három igen régi GoodFoodon kívül is.
A múltkori csicsókaadagból még volt, ma abból készült a lepcsánka mintájára lepény.
Kérdezték egyébként többen is, hogy miért hámozom meg a csicsókát, az olyan macerás. Hát, lehet, hogy macerás, de sajnos nem tudok az olyan dolgok hámozásától eltekinteni, ami a földben volt. Igen, az újkrumplit is levakarom, ha nem is konkrétan hámozom.

CSICSÓKALEPÉNY
450 g csicsóka – hámozás után mérve
2 db tojás
3 ek finom zsemlemorzsa
½ tk só
¼ tk citrombors
1 ek összevágott petrezselyem
1 ek összevágott medvehagyma
1-2 ek tejföl a tálaláshoz

A csicsókát hámozás után durvára reszeltem, majd egy tálban összekevertem a többi hozzávalóval. Hagytam kb. 10 percet állni.
Serpenyőben 1 ek olajat forrósítottam, majd a massza ¼-ét elsimítottam, pirosra sütöttem mindkét oldalát. Így 4 db nagyobb lepény lett.
Tálaláskor raktam rá kevés tejfölt és megszórtam még egy kevés borssal.

7 thoughts on “>Csicsókalepény

Leave a Reply

