>Inspired by

>A Túró Rudi jó, a Túró Rudi felemel. Meg inspirál. Először másokat, azok a mások meg engem, ilyen ez a receptvilág, ja. Nem is értem sokszor a lopásokról szóló vekengést, de ez most mellékszál.
Egyébként másrészről ez az inspired by a legpofátlanabb megjegyzés bír lenni a világon, például filmek végén, hogy inspirálva egyik vagy másik regény, eposz stb. által, persze köszönő viszonyban nincsenek egymással a dolgok, de kit érdekel ez egy Trójánál, merthogy az még nem is legrosszabb ilyen darab, valljuk be, nem mintha nem vetették volna el a sulykot néha. És hát a fikció az fikció, meg szabadság is van, asszociálni is lehet szabadon vagy össze-vissza ebben a posztmodernben, vagy utána.

Közben rá kellett jönnöm, hogy nem fog menni a mozgalomban való részvétel. Hülye egy dolog, mert sosem azokra a napokra találok valamit, amit feltétlenül és azonnal meg kell csinálnom, amikor az ildomos lenne, hanem bármikor máskor. Szóval nálam ma van Blog Bazar. Alapul a két leghíresebb Túró Rudi torta készítő receptje szolgált.

TURÓ RUDOLF TORTA 
Inspired by Puffinka and flatcat
Az alaphoz:
80 g babapiskóta
50 g amaretti
50 g étcsokoládé
50 g vaj
1 ek narancsvirágvíz
A krémhez:
250 g túró
3 ek cukor
1 tasak Bourbon vaníliás cukor
25 g citronát
25 g oranzsát
125 ml tejszín
2 lap zselatin
3 ek víz

Az alaphoz a kekszeket aprítóba tettem, morzsásra törtem, egy tálba szórtam. A vajat és a csokoládét összeolvasztottam, belekevertem a narancsvirágvizet, majd a kekszmorzsába öntöttem, simára kevertem.
Egy tányérra raktam a 17 cm-es tortaforma karimáját és a kekszes cuccot egyenletesen belenyomkodtam egy kanál hátával, kiraktam a hidegre.
A zselatint a vízbe áztattam kb. 2 percre, majd felmelegítettem és simára lögyböltem.
A túrót összekevertem a vaníliás és sima cukorral, beleraktam a cukrozott héjakat is, belekevertem a zselatint és hozzáadtam a félig felvert tejszínt.
A krémet simára kevertem, aztán az alapra öntöttem elsimítottam, hűtőbe tettem 2 órára.
Ezután kivettem, majd egy késsel körben kicsit meglazítottam a karimát, leszedtem, és étcsokoládét farigcsáltam zöldséghámozóval a tetejére, közben eszembe jutott, hogy ha már inspired by, akkor olvasztani kéne azt a csokit és ráönteni, ahogy Puffinka is tette, el is méláztam, hogy milyen nagyszerű lesz, ahogy ropog a csoki, mint az igazi Túró Rudi evése közben… De ennél a pillanatnál alaposan elvágtam a bal hüvelykujjam (ki az a szerencsétlen még, aki képes zöldséghámozóval egy jó mély, kb. 10 percig vérző sérülést okozni magának?), szóval maradt a csokoládéreszelék. Mert mosogasson bibis kézzel az, akinek két darab anyukája van.
Azt hittem, nem fog hiányozni a bal hüvelykujjam pont semmihez, de igen meglepő, mi mindenhez használom, például a command+c meg v kifejezetten szarul esik neki. És most még mehetek kocsonyát is szűrni. Nehéz az élet, na!

3 thoughts on “>Inspired by

  1. Doctor Pepper

    >:) részvétem az ujjadért… a mozgalom nem hagy veszni. tudd, hogy nagyon lazák a szabályok. nem kell ám aznap megfőzni, sőt, ha engem kérdezel, kiválasztani sem muszáj aznap, csak lényeg, hogy legyen minden héten 1-2 mozgalmi étel:)

Leave a Reply

