>Rum, mazsola, csirkemáj

>Szó se róla, tényleg az ember családtagjai a legjobb reklámhordozók. Anyukám például rendszeresen elhordja a kaját itthonról, hogy megkóstoltassa a barátnőivel. Nem maradunk éhen, nem erről van szó. De nagyon helyes, amilyen büszke a gyerekére (rám) és annak készítményeire. Bár néha jobb, ha nem tudja, mit tartalmaz az étel, mert valahogy az utóbbi időben kissé konzervatívabb lett az ízlése így kaják terén, de ha nem tudja előre az összes titkot, akkor nincs fintorgás meg idegenkedés.
És a blogot is hirdeti, szokta hozni a híreket, ki mit sütött vagy főzött éppen meg a felrakott cuccok közül.
A tegnap készült májpástétom például annyira ízlett neki is, hogy azonnal adagolt kis dobozokba belőle, hogy vigyen magával és hintse a mannát.
Ez a pástétom egy másik inspired by recept – új kategória született.
Viki készített egy hasonlót az angyalkázásra még tavaly, Beatbull kókuszchips-e mellet szerintem az fogyott még rohamtempóban.

RUMOS-MAZSOLÁS CSIRKEMÁJPÁSTÉTOM
500 g csirkemáj
80 g vaj
1 fej vöröshagyma
2 gerezd fokhagyma
1 tk kerti kakukkfű
3 ek fehér rum
100 ml tejszín
½ tk vaníliás só
½ tk só
¼ tk őrölt zöld bors
2 ek rumba áztatott mazsola
3-4 ek olvasztott libazsír a tetejére

Egy serpenyőben felforrósítottam 1 ek vajat, és megpároltam rajta a finomra vágott hagymát és fokhagymát. Hozzáadtam a megtisztított és kisebb darabokra vágott májat meg a száráról leszedett kakukkfüvet, majd közepes tűzön addig sütöttem, míg a máj már a közepén sem volt rózsaszín, de még puha volt.
Ezután ráöntöttem a rumot (sajnos nem volt itthon Captain Morgan Original Spiced Gold, pedig az illett volna ebbe) és elpárolgtattam, majd a tejszín következett, amivel felforraltam, és lehúztam a tűzről. Belekevertem a kis kockákra vágott vajat, addig kevergettem, míg az összes elolvadt – kicsit be is sűrítette – beleraktam a sót és a borsot is. Közben kihűlt annyira, hogy az aprítóba lehetett rakni. Krémesre dolgoztattam a géppel az egészet, aztán belekevertem a mazsolát.
Kisebb pástétomos edényekbe raktam, megkevertem villával, hogy ne legyenek benne buborékok, majd ráöntöttem az olvasztott zsírt, szórtam a tetejére még pár kakukkfűlevelet.

One thought on “>Rum, mazsola, csirkemáj

Leave a Reply

