>Zöld?

>A mozgalmárkodás ma testet öltött (nem képzavar ez?), miközben levest ettem. Jó sűrű krémlevest. Csicsókából meg avokádóból. Rá kellett jönnöm, hogy különös vonzódást érzek a szép világoszöld színű ételek iránt.

AVOKÁDÓ-CSICSÓKA KRÉMLEVES
20 g vaj
1 szál póréhagyma
2 gerezd fokhagyma
550 g csicsóka – hámozás után mérve
½-1 tk só
¼ tk őrölt fehérbors
700 ml zöldségalaplé
1-1½ ek citromlé
1 db avokádó
100 ml tejszín
A tálaláshoz:
2 tk tejföl
1-2 csipet chiliszál 

A vajat felforrósítottam egy edényben, beleraktam a vékonyan felkarikázott pórét és a szeletelt fokhagymát, pár perc alatt puhára pároltam.
Hozzáadtam a kisebb darabokra vágott csicsókát, megsóztam, és fedő alatt addig pároltam, míg a csicsóka kiadta a levét.
Ekkor hozzáöntöttem az alaplevet és a citromlevet, megborsoztam, és fedő alatt addig főztem, míg a csicsóka teljesen megpuhult.
Lehúztam a tűzről, beledaraboltam a meghámozott avokádót, hozzáöntöttem a tejszínt és simára turmixoltam.
Visszatettem a tűzre, hogy összeforrósítsam, egyet buggyant, le is vettem.
Tálaláskor a leves tetejére csorgattam a tejfölt és megszórtam a chiliszálakkal.

4 thoughts on “>Zöld?

Leave a Reply

