>Egy újabb brutál csokoládés torta

>De egyébként tényleg, milyen legyen egy csokoládés torta, ha nem brutál?

Erre azért még engem is elfogott a sárga irigység, pedig irigykedni nem szoktam. Ó, boldog békeidők! Simán feltalálták már akkor a blogot, de igazából fórum volt az, méghozzá a javából. Igen, kedves Internet, még kósza gondolat sem voltál, azt’ mégis.
Emma asszony szakácskönyve persze több kiadást megért már, de igazából nem is maga a könyv a lényeg, hanem ahogy született.
Azt hiszem, gondoltam egy nagyot…

A torta. Hogy miért brutális? Nyilván, mert csokoládés. Nem kicsit. Meg gesztenyés. Ellenben – amit nem gondolnánk e két hozzávaló említése után – habos és könnyű.

GESZTENYÉS CSOKOLÁDÉTORTA
A piskótához:
2 db tojás
60 g kristálycukor
27 g kakaó
27 g liszt
35 g vaj
2 ek rum
A habos krémhez:
200 g gesztenye
100 g cukor
½ tk vaníliapaszta
3 ek rum
1 db tojás
200 g étcsokoládé
300 ml tejszín

A sütőt előmelegítettem 200 °C-ra.
A piskótához a tojásokat habosra vertem a cukorral. Nagyjából 6-7 percig vertem, míg a háromszorosára nőtt. Ezután beleszitáltam a lisztet és a kakaót, majd belecsorgattam a felolvasztott vajat, óvatosan összeforgattam, hogy sima legyen.
Megint meg kell jegyeznem, hogy az a tészta, amelyik finom nyersen, egészen biztosan finom lesz megsütve is.
17 cm-es kapcsos tortaformába simítottam a masszát és 12 perc alatt készre sütöttem. Hagytam a formában kihűlni.
Közben a krémhez puhára főztem a gesztenyét annyi vízben, amennyi éppen ellepte. Mirelit tisztított gesztenyét használtam. Leszűrtem, hagytam kissé hűlni, aztán az aprítógépbe szórtam.
Hozzáadtam a cukrot (1 ek-nyit félretettem), a rumot és a vaníliát, majd krémesre törtem a géppel, egy tálba raktam.
A csokoládét összetörtem és 100 ml tejszínnel összeolvasztottam. Hagytam kicsit hűlni.
A gesztenyemasszába kevertem a tojássárgát, beleöntöttem az olvasztott csokoládét, azzal is simára kevertem.
A maradék tejszínt habbá vertem, óvatosan a gesztenyés-csokoládés krémbe kevertem.
A tojásfehérjét habbá vertem, hozzáadtam a maradék 1 ek cukrot és tovább vertem, míg szép fényes és kemény lett. Egy kanálnyi habbal fellazítottam a krémet, a többit óvatosan beleforgattam.
A piskótát kivettem a formából, keresztben kettévágtam. Egy tálra tettem az alját, visszaraktam a tortaforma karimáját, és meglocsoltam 1 ek rummal, majd rásimítottam a krém felét. A másik piskótalap következett, locsolás 1 ek rummal, majd a krém másik fele.
Éjszakára hűtőbe tettem.
Tálalás előtt leszedtem róla a tortakarikát és megszórtam kakaóval.

Eredetileg GoodFood recept.
A krémben használt nyers tojás miatt lehetőleg 2 napon belül fogyasszuk el – nem lesz nehéz.

One thought on “>Egy újabb brutál csokoládés torta

Leave a Reply

