>Marokkói stílusban

>Vannak kaják, amelyek sokkal finomabbak, mint ahogy kinéznek. És sokkal hamarabb készen is vannak, mint ahogy gondolnánk.
Ma megint barátnő-szombatot tartottunk, ezért olyan étel kellett, amely gyorsan összedobható beszélgetés mellett is.
A közel-keleti vagy észak-afrikai stílben összerakott ételek elég jól megfelelnek ilyen célokra. Vagy azért, mert csak össze kell dobálni őket és már lehet is enni, vagy azért, mert az összedobálás után hosszú időre magukra lehet hagyni őket például egy tagine-ban és nem kell velük foglalkozni.

MAROKKÓI FŰSZERES HÚS BULGURRAL
A húshoz:
600 g darált hús
2 ek szőlőmagolaj
1 fej lilahagyma
2 gerezd fokhagyma
2 tk őrölt kömény
1 tk őrölt fahéj
1 tk kurkuma
2 marék mazsola
500 ml víz vagy zöldségalaplé
só, bors
A bulgurhoz:
280 g bulgur
1 tk só
600 ml víz
1 ek szőlőmagolaj
1 citrom reszelt héja
A tetejére:
2 marék dió
1-2 ek mentalevél

Egy serpenyőben felforrósítottam az olajat és megpároltam rajta a finomra vágott lilahagymát meg a fokhagymát.
Ráraktam a darált húst és két spatula segítségével teljesen szétnyomkodtam, hogy morzsásra tudjon pirulni.
Ezután hozzáadtam a fűszereket, a mazsolát és a vizet, majd közepes hőmérsékleten addig főztem, míg a bulgur is kész lett.
A bulgurhoz egy lábasban felforraltam a vizet, hozzáadtam a bulgurt és a sót, elkevertem. Beleöntöttem az olajat és belereszeltem a citrom héját. Lefedve hagytam állni a meleg tűzhelyen, míg megpuhult – kb. 8-10 percig.
Tálaláskor a bulgurra halmoztam a mazsolás ragut, szórtam rá a durvára vágott és szárazon megpirított dióból meg a mentalevelekből.

2 thoughts on “>Marokkói stílusban

Leave a Reply

