>A tonkabab esete a meggyel

>A tonkabab az új szerelmem a vanília, a chili és kardamom mellett. Eddig nekem meggyel ízlett a legjobban. A meggy egyébként sem egy karakter nélküli gyümölcs, de a tonkabab valami egészen különlegessé teszi. Olyan ízt ad neki, mintha valami vad északi vidékről, a havas erdőkből származó, a kelta időkben termő gyümölcs lenne. Szerintem, ha a vikingek és az északi vad hordák ismerték volna a tonkababot, csak azzal ették volna a meggyet.

MEGGYES-MANDULÁS SÜTEMÉNY
3½ csésze liszt
2 tk sütőpor
1 csésze darált mandula
4 db tojás
1½ csésze nádcukor
1 tasak Bourbon vaníliás cukor
½ tk mandulakivonat
1½ csésze joghurt
90 ml napraforgóolaj
90 ml extra szűz olívaolaj
600 g meggy – magozott, fagyasztott
1 db tonkabab
50 g vaj

A sütőt 190 °C-ra előmelegítettem. Egy szögletes kapcsos tortaformát kibéleltem sütőpapírral.
A meggyet a formába szórtam, egyenletesen rászórtam ½ csésze cukrot és ráreszeltem a tonkababot. A vajat rákockáztam, és betoltam a sütőbe, míg a tésztát összekevertem.
A tojásokat habosra vertem a maradék cukorral és a vaníliás cukorral. Hozzáadtam a mandulakivonatot és a joghurtot az olajjal együtt, simára kevertem.
A lisztet egy tálba szitáltam, beleraktam a barna héjával együtt megőrölt mandulát és a sütőport, elkevertem.
A lisztes keveréket a tojásoshoz adtam, simára dolgoztam, majd a meggy tetejére simítottam.
Visszatettem az egészet a sütőbe és 40-45 percig sütöttem.
Kivettem, hagytam a formában hűlni kb. 10 percig, aztán kiszedtem a formából. Egy tálcára borítottam és lehúztam róla a sütőpapírt.

2 thoughts on “>A tonkabab esete a meggyel

Leave a Reply

