>Édes kis semmiség

>A legtöbbször nem szoktam nagyon gondolkodni az ételek fantázianévvel való ellátásán, de ennek a sütinek kéne valami rendes nevet adni, mert megérdemli. Viszont ihlethiányom van, nemcsak ilyen téren.

Ez a háromtejes izé messze nem elegáns. Azzal együtt sem, hogy inkább a rusztikus megoldások híve vagyok = nem szarakodom túl sokat a kaják adjusztálásával. Illetve mondjuk úgy, hogy egy ponton túl már nem megyek. Például nem helyezek el kis dolgokat csipesszel itt-ott meg hasonlók, hogy csinos legyen a fényképen.
Aztán persze rettentő mód viszolygok az ilyen-olyan álom, csoda és hasonló elnevezésektől.
De egy ilyen „habos is, szép is” süteménynek ki kéne találni valamit…
Márcsak azért is, mert ezt a süteményt bizony tervezni kell, először is minimum két napig készül, ha nem háromig. És elég gazdag is, messze nem válságsüti. Ezt persze első pillantásra meg nem mondaná senki, de éppen ez a jó benne.
A végeredmény – bármiről legyen is szó – legyen mindig káprázatos és könnyed, mintha éppen abban a pillantban születne minden erőfeszítés nélkül, mindegy, mennyi munka van benne. Az ugyanis senkit nem érdekel.
Meg még ugye ott van ez az állandó tojásfehérje mizéria, hogy mennyi van és egyben-e vagy hogy. De lehet, hogy ez csak nekem gond, én nem tudom.

Úgy egyébiránt, a Google keresőjében jó pár napja lehet keresni kifejezetten receptekre (a google.hu-n nyilván nem, miért is, ugye), igen ám, de csak az olyanokat találjuk meg, amelyek rich snippets formátumban vannak. Tehát csak a nagy receptgyűjtő oldalakon levő receptek jelennek meg. A Blogger, úgyis mint a Google bloggeroldala kb. letojja ezt, és egyáltalán nem fejlesztett olyan funkciót, hogy a blogokon lehessen recepteket megadni ebben a formátumban. A wordpress.org-on egyébként alapból van ilyen lehetőség, csak úgy jelzem, legalábbis egy blog szerint.

Meg igazából kész vagyok ezen a cukor-ügyön is. Az arab világ felbolydult, ettől a világ többi része ijedtében összef..ta a lába szárát, és mindenből bioetanolt gyárt. Igen, még a cukornádból is. Így aztán cukorhiány van meg drágaság.

MARSHMALLOW-HABOS HÁROMTEJES SÜTEMÉNY
A süteményhez:
5 db tojás
225 g kristálycukor
¼ tk vaníliapaszta
2 tk citromlé
225 g süteményliszt
¼ tk só
¼ tk sütőpor
125 ml teljes tej
A sütemény öntéséhez:
100 ml sűrített tej
75 ml tejszín
75 ml teljes tej
A marshmallow-habhoz:
2 tojásfehérje
125 g kristálycukor
1 tk citromlé
1 tk rózsavíz
2 lap zselatin
125 ml víz
A tetejére:
1 db gránátalma
1-2 ek lapra vágott mandula

A sütőt 180 °C-ra előmelegítettem és egy 20 × 22 cm-es formát kibéleltem sütőpapírral.
A süteményhez szétválasztottam a tojásokat és a tojásfehérjéket habbá vertem. Folyamatosan adagolva a cukrot továbbvertem a habot. Hozzáadtam a citromlevet és a vaníliát, azokkal is felvertem. Majd a habverőt a legalacsonyabb fokozatra állítva belekevertem a tojássárgákat egyenként.
Aztán a sütőporral és a sóval átszitált lisztet, majd végül a tejet.
A masszát az előkészített formába öntöttem, majd 40 percig sütöttem.
Kivettem a sütőből, hagytam a formában langyosra hűlni a tésztát, majd kiborítottam egy tálra és megszurkáltam egy fogpiszkálóval.
A tejet, a sűrített tejet és a tejszínt összekevertem egy kis kancsóban, majd meglocsoltam vele a süteményt, és egy éjszakára a hűbőbe raktam, hogy jól meg tudja magát szívni a folyadékkal.
Másnap a habhoz kemény habbá vertem a 2 tojásfehérjét, kanalanként adagoltam bele a cukrot és fényes habbá vertem. Beleöntöttem a citromlevet és a rózsavizet.
Közben a zselatint beáztattam a vízbe, majd pár perc múlva kis lángon felmelegítettem, simára kevertem.
Vékony sugárban csorgatva a habhoz adtam, miközben a habverő folyamatosan működött a legmagasabb fokozaton, 8 percig vertem még a habot.

Amikor beleöntjük a zselatint, a hab kissé összeesik és folyós is lesz, de nem kell megijedni, mert a 8 perc alatt szépen megnő és újra lágy habos állagú lesz az egész, nem folyik majd le a süteményről.

A sütemény kissé egyenetlen szélét körben levágtam (ne dobjuk ki, pirítsuk meg kenyérpirítóban, reggelire szuper valami savanykás dzsemmel), majd rákentem a habot, és visszatettem a hűtőbe legalább 4 órára, de lehet egész éjszakára is.
Tálalás előtt 30 perccel kivettem a hűtőből, megszórtam a gránátalma magjával és a szárazon világosra pirított mandulával.
Forró vízbe mártott éles késsel 6-8 egyenlő kockára vághatjuk.

One thought on “>Édes kis semmiség

Leave a Reply

