>Ideje van a mackóhagymának

>Állítólag azért medvehagyma, mert a mackók a téli álom után ezzel tartanak tisztítókúrát. És hát a mackók már csak tudják, elvégre szeretik a mézet meg a málnát is. A kis őzgidákról ne is beszéljünk, na de az a vége a medvék étkezési skálájának a jótékony homályba szokott veszni, amikor a nagy, jámbor mackók cukiságát tárgyalják a népek.

Van igazság abban, hogy amikor nem is akarjuk annyira a dolgokat, nem kepesztünk értük, akkor megtalálnak. Így van most ezzel a medvehagymával, valahogy nem kerestem, nem voltam rákattanva. Erre kaptam a szomszédból legalább 1 kilónyit. Saját kézzel szedve Szigetváron. Bezzeg tavaly, amikor állandóan arről beszéltem, hogy medvehagyma, meg miket akarok belőle csinálni, alig tudtam venni is, nem hogy még kaptam volna.
Félreértés ne essék, nem fanyalgok, direkt örültem neki.

MEDVAHAGYMÁS-SAJTOS POGÁCSA
300 g főtt krumpli
30 g élesztő
100 ml tej
½ tk nádcukor
600 g liszt
250 g margarin
2 tk só
½ tk őrölt fehérbors
150 g tejföl
2 db tojássárgája
200 g reszelt sajt
100 g medvehagyma
A tetejére:
1 tojásfehérje
¼ tk só
2-3 ek szezámmag

A langyos tejben krémesre kevertem az élesztőt és a cukrot, megszórtam a tetejét kevés liszttel és hagytam felfutni.
Közben egy tálba szitáltam a lisztet a sóval és a borssal, elmorzsoltam benne a margarint. Majd mindent beletettem a sajt és a medvehagyma kivételével, és sima tésztává dagasztottam.
Kissé meglisztezve és lefedve 1½ órát kelesztettem.
Lisztezett deszkára borítottam a tésztát, átdögönyöztem, majd kinyújtottam kb. ujjnyi vastagra. Megszórtam a reszelt sajttal és a nem túl finomra vágott medvehagymával, majd szorosan feltekertem. A tésztahenger két végét aláhajtottam és hagytam pihenni további 45 percet.
A sütőt 225 °C-ra előmelegítettem, két tepsire sütőpapírt tettem.
A tésztát megint ujjnyi vastagra nyújtottam, kissebb pogácsákat szaggattam belőle. Megkentem a tetetjét a sós tojásfehérjével és megszórtam a szezámmaggal. Nagyjából 15-20 perc alatt világosra sütöttem.

One thought on “>Ideje van a mackóhagymának

Leave a Reply

