A gróf csokitortája

Tulajdonképpen hegyekben áll itthon a tea. Régebben rengeteg teát ittam, ennek megfelelően vásároltam is jobbnál jobbakat, de egy idő után olyan tüneteim lettek tőle, mint amikor egy alkesz még nem kapta meg a napi adagját reggel, remeg mindenem és alig tudok lábra állni. Kezdődött ez a fekete teákkal, gondoltam, oké, akkor legyen csak zöld. De aztán azoktól is. Az ötórai teát sem nekem találták ki, mert ha du. 4 után teázom, hajnal 4-kor még tuti nem alszom. Ahogy a vörösbortól sem tudok aludni, de ez mellékszál. Vicces, mert a kávétól ilyen bajaim nincsenek.
Így hát egy teljes polc tele van velük az egyik konyhaszekrényben. A vendégeimnek szoktam kínálgatni, de közülük is elég kevesen teáznak, szóval valami új módszert kellett találnom a felhasználásukra. Nem mondom, hogy az alábbi egycsapásra megoldja a teamennyiség redukálását, de kezdetnek megfelel.

EARL GREY CSOKOLÁDÉTORTA
2 g Earl Grey tea
75 ml sűrített tej
125 g csokoládé (72%)
¼ tk vaníliapaszta
100 g vaj
1 csipet só
4 db kisméretű tojás
125 g nádcukor
70 g őrölt mandula

A teafüvet a felforrósított sűrített tejbe áztattam.
A sütőt előmelegítettem 180 °C-ra, egy 17 cm-es kerek kapcsos tortaformát kibéleltem sütőpapírral úgy, hogy a peremétől legalább 5 cm-rel túlnyúljon.
A csokoládét, a vajat, a sót és a vaníliát összeolvasztottam alacsony hőmérsékleten, belekevertem a tojások sárgáját, a teás sűrített tejet (ahogy volt) és a mandulát.
A tojásfehérjéket habosra vertem, majd kanalanként hozzáadva a cukrot tovább vertem, míg szép fényes kemény hab lett belőle. Egy jó nagy kanálnyi habbal fellazítottam a csokoládés-mandulás keveréket, majd az egészet a tojáshabhoz adtam és összeforgattam.
A masszát az előkészített formába töltöttem, beraktam a sütőbe és 35 percig sütöttem. A közepe remegős maradjon, nem szabad túlsütni, hogy ne legyen száraz, hanem jó szottyos legyen a belseje.
Kivettem, hagytam a formában kihűlni, majd óvatosan tálra raktam, lehúztam róla a sütőpapírt. Kicsomagolás és hűlés után a sütemény teteje kissé beesik, az oldala is megroggyan.
Megszórtam kakaóval és porcukorral.
Kevés vaníliás cukorral kevert félig felvert tejszínnel érdemes tálalni.

Eredetileg GoodFood recept.

2 thoughts on “A gróf csokitortája

Leave a Reply

