>Stresszes poszt

>A mai nap mérlege:

  1. 1 bordólevelű rózsalonc anyu születésnapjára (még el kell ültetni)
  2. 1 lila chili (akciós volt, nem hagyhattam ott)
  3. 1 cuki kerti papucs
  4. 1 megúszott baleset (saját kocsival elütni magam kínos lett volna, és nem ez az első konfliktusom a kocsival ezen a héten)
  5. 1 torta szintén anyu születésnapjára

Igen, ez lett a neve. Úgyis, mint tisztelgés szegény barátnőm előtt, aki egyelőre csak virtuálisan élvezkedhet, legalábbis, ami az ilyesfajta tortákat illeti. Az eredeti neve a Goodfoodon a tortának Chococcino cake, nem jobb, mint a barátnőm találmánya, lássuk be. És a receptet is fel kellett dobni kissé szerintem. A krém így nem olyan nehéz, mint az eredeti, és a fűszerek kifejezetten kellenek bele. Az egyszerűségi foka meg teljesen megfelelt a kissé zaklatott elmeállapotomnak.

CSOKKATORTA 
A tortához:
100 g vaj
100 g nádcukor
2 db tojás
70 g liszt
42 g jó minőségű kakaópor
¼ tk sütőpor
A krémhez:
250 g mascarpone
50 g nádcukor
¼ tk vaníliapaszta
¼ tonkabab
2 ek espresso
150 ml tejszín

A sütőt előmelegítettem 180 °C-ra, egy 17 cm-es kerek tortaformát kikentem vajjal.
A puha vajat habosra vertem a cukorral, a vaníliás cukorral és a tojásokkal.
A lisztet összeszitáltam a kakaóval és a sütőporral, majd a vajas krémhez adtam. Az egész masszát a formába simítottam.
Betettem a sütőbe és 30 percig sütöttem. Kivettem, hagytam kicsit hűlni a formában. Majd a tortát egy tálra raktam, hagytam kihűlni. Ezután keresztben kettévágtam.
A krémhez a mascarponét kikevertem a cukorral és a vaníliával, belereszeltem a tonkababot, beleöntöttem a kávét, simára kevertem. A tejszínt habbá vertem, a krémbe forgattam.
A krém felével megkentem az alsó lapot, arra tettem a másikat, a tetejére a krém másik felét kentem. Megszórtam csokoládéreszelékkel.

GoodFood recept alapján.

2 thoughts on “>Stresszes poszt

  1. erős ildikó

    >Isten éltesse Anyukádat!Én most távol tartom magam az édességektől (néha fogyni is muszáj), de ha a közelemben lenne, hát nem állnék jót magamért… remélem, így virtuálisan nem hizlal.

Leave a Reply

