>1:1

>Van, ami sikerül, van, ami nem.
A kalács sikerült, igazából olyan finom, hogy nem érdekel a lisztezés meg a gabonázás, ettem belőle, nem is keveset. Pedig ezt a receptet nem először használom, de még sosem sikerült ilyen jól. Nem tudom, miért, talán a más forma miatt.
Aztán a torta meg nem. Az íze jó, sőt. Az állaga? Hmm. Hát azzal vannak problémák.

HÚSVÉTI KALÁCS
500 g liszt
1 csipet só
25 g élesztő
250 ml tejszín
2 ek nádcukor
½ tk vaníliapaszta
2 db tojás
1 db tojásfehérje
A kenéshez:
1 db tojássárgája
1 ek tejszín

A tejszínt meglangyosítottam, krémesre kevertem benne az élesztőt 1 ek nádcukorral, kevés lisztet szórtam a tetejére.
Egy tálba szitáltam a lisztet a sóval. Amikor az élesztős tejszín felfutott, beleöntöttem a liszt közepében levő mélyedésbe, beleütöttem a tojásokat, hozzáadtam a tojásfehérjét, a maradék cukrot és a vaníliát. Nagyjából 10 percig dagasztottam, míg teljesen sima és hólyagos lett a tészta.
Megliszteztem a felületét, letakartam és hagytam meleg helyen kelni 1½ órát.
Egy tepsire sütőpapírt tettem.
Deszkára borítottam a tésztát, átdögönyöztem, majd kettévágtam.
Az egyik fél tésztát szintén elfeleztem, az egyikből kis cipót formáztam, a tepsire raktam. A másik feléből 3 db hosszú hurkát formáztam és megfontam, majd ezt a fonatot a cipó köré raktam, a végeit aláhajtottam.
A másik feléből csináltam még egy ugyanilyet.
A tojássárgáját elhabartam a tejszínnel és megkentem a kalácsok tetjét, hagytam 30 percig pihenni. Ezután újra megkentem a maradék tojássárgájával.
Bekapcsoltam a sütőt 190 °C-ra és azonnal betettem a kalácsokat a hideg sütőbe. 45 percig sütöttem, míg szép piros lett a teteje és az alja tompa hangot adott, amikor megkopogtattam.
Kivettem a sütőből, letakartam tiszta konyharuhával és úgy hagytam kihűlni.

És ez lenne a torta:

A recept szokás szerint a GoodFoodról van, plusz tonkabab és vanília a krémben. Nem bírom nem használni a tonkababot, függő lettem. Haláli, hogy minden piros bogyós gyümölcsöt megvadít. Nem fanyarabbá teszi, hanem vadítja. Mintha tényleg valami tök ismeretlen vadon termő gyümölcsöt fedeznék fel.
Szóval nem tudom, mi volt a probléma, de a krém nem lett mousse. És ettől csak kanállal lehet megenni a cuccot. A tortakarikát nem lehet levenni, mert akkor az egész szétpunnyad. De egyébként meg marha finom, úgyhogy ki fogom dolgozni a használható rcepetet.
Ha valakit érdekel, a fenti linken angolul megtalálja a receptet. De én nem adnám közre magyarul, mert megbízhatatlannak tartom. Amin egyébként nagyon csodálkozom, mert ezen az oldalon eddig még ilyen nem működőt nem találtam soha, ezért sem gyanakodtam.

Leave a Reply

