>Borecetes receptek 1.

>

Belejöttem nagyon a receptversenyekre való nevezésekbe. Így történt, hogy jelentkeztem a Tokaji Borecet Manufaktúra felhívására. Azért is jelentkeztem egyébként, mert szinte sosem használok ecetet, nagyjából semmilyet, nagyon néha balzsamecetet, abban szoktam fügét párolni. Vagy még esetleg chutney-k készítése során almaecetet vagy hasonló gyümölcsös eceteket. Így meg kénytelen leszek borecetben gondolkodni.
Nagyon egyszerű feladatot kaptunk, akik jelentkeztünk erre a versenyre: legalább egy borecettel készült étel receptjét kell elküldenünk határidőre.
Ehhez a manufaktúra biztosította az alapanyagokat, már ami a borecetet illeti. Egy csomagban kaptam öt kis üvegcséből álló kóstolót.
Az első recept húsvéti aktuális.
PÁCOLT TOJÁS MEDVEHAGYMAMÁRTÁSSAL
A pácolt tojáshoz:
6 db tojás
sonka főzőleve
1 tk egész fekete bors
4-5 szem szegfűbors
1 cm fahéj
1 babérlevél
2 kis fej lilahagyma
A medvehagymamártáshoz:
3 db szardellafilé
2 ek extra szűz olívaolaj
1½ ek finomra vágott medvehagyma
A tálaláshoz:
kapribogyó
A tojásokat annyi kihűlt sonkalében tesszük oda főni, amennyi ellepi. Hozzáadjuk a megtisztított és szeletekre vágott hagymát, a mozsárban durvára tört borsot és szegfűborsot, a széttépkedett babérlevelet és a fahéjat. Lassú tűzön felforraljuk, aztán főzzük 10 percig. Elzárjuk a tűzhelyet, rátesszük az edényre a fedőt és így hagyjuk teljesen kihűlni. Amikor kihűlt, megtörjük a tojások héját és hámozás nélkül visszatesszük a lébe legalább 1 éjszakára, lehet kettőre is.
Felhasználás előtt megpucoljuk a tojásokat.
A mártáshoz a szardellafiléket mozsárban krémesre törjük a medvehagymával, hozzáadjuk a borecetet és az olajat, a törővel addig kevergetjük, míg szinte teljesen egynemű krémes állagú öntetet kapunk. Meglehetősen intenzív ízű öntet, kevés is elég az ízesítéshez.
Tálaláskor adjunk a feldarabolt tojáshoz ebből pár szem kapribogyóval.
A mártás a húsvéti sonkához is nagyon jól illik.

2 thoughts on “>Borecetes receptek 1.

  1. Hobbychef

    >Nagyon guszta ez a tálalás. Egy apró megjegyzés, amit felhasználtál, az nem kapri bogyó, hanem száras kapri gyümölcs. (A kettő ugyanannak a növénynek a termése, a gyümölcsből lesz beérés után a bogyó.) Én nagyon szeretem, de sajnos abban a hypermarketben, ahol vásárolni szoktam, már hónapok óta hiába keresem.

  2. Makka

    >Köszönöm a kiigazítást, ez valóban kaprigyümölcs. Úgy tudtam, hogy a kapribogyó a kapricserje még ki nem nyílt bimbóiból készült. Amikből – ha nem szedik le – lesz majd a gyümölcs.

Leave a Reply

