>Mousse torta update

>Úgy látszik, az update-ek korszaka van. Ez még mind hagyján lenne, de sajnos azt kell bevallanom, hogy én voltam a hülye a tortát illetően. Hogy hogy nem, a freezer még mindig azt jelenti, hogy mélyhűtő, nem pedig hűtő. Ahova én ugye raktam, aztán persze vártam hiába. És ha mindez nem lenne elég, mert jó, rendben, a receptből ki lehet felejteni dolgokat, ki lehet hagyni esetleg sorokat az elkészítésből, na de a neve is iced volt!
Foghatnám persze arra, hogy amikor nem egyedül vagyok itthon, állandó keringés van a konyhában, amikor főzök vagy sütök, meg kérdezősködés, hogy ez mi, az mi. De igazából nem lenne fair. Bár az élet sem az, szóval ráfogom.
Még az is lehet, hogy bepasszítom a fagyasztóba valahova, nem árt tudni, milyen valójában.
Így hát leírom a receptet, mert ezt a tortát tényleg érdemes megcsinálni.

FAGYOS ERDEI GYÜMÖLCSÖS MOUSSE TORTA
A piskótához:
100 g vaj
100 g cukor
1 tasak Bourbon vaníliás cukor
2 db tojás
100 g liszt
¾ tk sütőpor
A habhoz:
500 g erdei gyümölcs – mélyhűtött ribizlit és szedret használtam felesben
4 lap zselatin*
3 db tojásfehérje
140 g nádcukor
1 tk vaníliapaszta
½ tonkabab
300 ml tejszín

A sütőt előmelegítettem 180 °C-ra, egy 22 cm-es kerek tortaformát kikentem vajjal.
A piskótához a puha vajat habosra vertem a cukorral és avaníliás cukorral, majd hozzáadtam a tojásokat, azokkal is felvertem.
A lisztet összeszitáltam a sütőporral, a vajas krémhez adtam, simára kevertem. az egész masszát elsimítottam a formában.
30 percig sütöttem, aztán hagytam a formában kihűlni.
Kettévágtam keresztben – nagyon vékony tészta lesz, a kettévágáshoz feltétlenül kell az a tortavágó célszerszám, késsel nem is érdemes nekiállni.
Egy tálra raktam a piskóta tetejét a vágott felével lefelé és tortakarikát tettem köré. Az enyém nem tapad, de ha valakié igen, akkor bélelje ki folpackkal.
A habhoz a gyümölcsöt 2 ek nádcukorral felforraltam, turmixoltam, és szitán áttörtem.
Közben a zselatinlapokat beáztattam, kinyomkodtam és a még meleg gyümölcspéphez keverem a vaníliával és a reszelt tonkababbal együtt. Félretettem hűlni.
A tojásfehérjéket puha habbá vertem, majd kanalanként adagolva hozzá a maradék cukrot fényes-keményre habosítottam. Hozzáadtam a közben már kihűlt gyümölcsös keveréket és a habbá vert tejszínt. A krémet a piskótalapra önöttem, majd óvatosan ráraktam a piskóta másik felét szintén a vágott lapjával lefelé, így a tetejére a piskóta legalja került, teljesen sima felülettel.
Ezután beraktam a hűtőbe. De nem oda kell! Hanem a fagyasztóba kb. 40-60 percre.
Tálalás előtt egy kis idővel vegyük ki a tortát a fagyasztóból, szedjük le róla a tortakarikát és szórjuk meg porcukorral.

Az enyém így nézett ki fagyasztás nélkül…

*Az eredeti receptben 3 lap zselatint írnak, de az angoloknál kapható zselatinlapok kicsivel nagyobbak, mint az itthoni Dr. Oetkeres, ezért használtam négyet.

Leave a Reply

