>Első fecskék meg egy saláta

>Tegnap kis döbbenet: csalódtam egy ismerősömben, pont róla sosem gondoltam volna, hogy ügyeskedik. Ráadásul nyereményt érőn, ami ugye sajnos megerősítés számára, hogy ez így rendben van.
Mára viszont még a nap is kisütött, megérkeztek az első fecskék, mindjárt itt a nyár. Minden harsogó zöld, legszívesebben be se jönnék a házba. Bár a madarak olyan lelkesek, hogy néha már majdnem idegesítően hangosan örvendeznek egymásnak. A szomszéd kiskutya is elég sokat balhézik, szóval a csendért mégis jó sokszor bent.
Már a második adag borsót vetettem, hogy legyen borsócsíra, ahogy elnézem, jobb lesz beszerezni nagyobb mennyiségű vetőmagot, kitartson egész nyáron. Az okrák is szépen fejlődnek, kikelt az összes bazsalikom (kösz, Viki!), virágzik a paradicsom, a paprikafélék kissé lusták, igaz, azok melegmániások. De lesz jalapeño meg 3-4 fajta chili. Például lila. Ami ugyan nem saját ültetés, de ahogy kinéz, szerintem mindenki megérti, hogy nem lehetett otthagyni a kertészetben, egyébként is akciós volt, úgy meg pláne. És ha ez még mind nem lenne elég, ez volt az utolsó darab, amitől meg természetesen még jobban felértékelődött az önmagát a kertészetekben igen nehezen megtartóztató vásárló szemében.

Egyelőre minden kaspókban van, de már beindult a meggyőzési hadművelet, ami aput illeti, hogy jövőre legyen 2-3 ágyás a kertben. Nem tudjuk, miért, de nagyon tiltakozik. Pedig egyébként igen lelkesen gondoz mindenféle növényt, amíg megvolt a telek, ő volt a főkertész.

ZÖLDBORSÓS BULGURSALÁTA MENTÁVAL
1 csésze bulgur
1 ek vaj
1½ csésze zöldborsó
só, bors
1 marék zöldborsócsíra
1 marék mentalevél
2 ek összevágott snidling
2 ek összevágott petrezselyem
2 ek extra szűz olívaolaj
½ citrom leve

A bulgurhoz 2 csésze vizet felforraltam, megsóztam, beleszórtam a bulgurt, lehúztam a tűzről, lefedtem és hagytam állni.
A vajat felolvasztottam a serpenyőben, beleraktam a zöldborsót, kicsit megsóztam és megborsoztam, majd megpároltam mérsékelt tűzön.
Közben a bulgur is megpuhult, leszűrtem, egy tálba raktam. Hozzáraktam a zöldborsót, két villa segítségével összekevertem, hagytam langyosra hűlni. Csak ezután kevertem bele óvatosan a zöldborsócsírát és a mentaleveleket a snidlinggel és a petrezselyemmel együtt. Ráöntöttem az olívaolajat és a citromlevet, lazán összeforgattam.

3 thoughts on “>Első fecskék meg egy saláta

  1. erős ildikó

    >A csíráztatást mindig csak készülök kipróbálni, pedig annyira finomak! Legjobban a retekcsírát szeretem. Apukád vajon miért nem akar ágyást, nem árulja el? Amúgy elképesztő, hogy a nem túl nagy kertetekben mennyi minden elfér, le a kalappal a kertészkedésed eredményei előtt!!(Az első mondatod okán viszont üldözési mániám támadt. Nemrég kaptam ugyanis egy különdíjat. Remélem, nem követtem el semmit… vagy nem tudok róla.)Szép tavaszi napokat kívánok!

  2. Makka

    >Ez a csíráztatás először úgy tűnt, csak fellángolás, de mégis nagyon megszerettem. Ja, és nehogy vegyél csíráztató tálat, főleg ne kerámiát. Kb. semmire nem jó, bár tetszetős. Sima műanyag tálca, ahogy van, és annyi. Én még a papírról is leszoktam, mert beleeresztik a magok a gyökereiket és nehéz leszedni róla aztán a csírát.Ja, még az jutott eszembe, hogy a múltkor vettem japán retekcsírát, holland magok, vegyes. Fogalmam nincs, mitől japán, de az volt ráírva. Nagyon szépek is, amikor kicsíráznak a magok, van benne lila meg mindenféle színű. Bricostore-os mag, ott egyébéknt nagyon jó választék van az idén, bár ezek jóval drágábbak, mint a megszokott kínálat. Nem tudom, igazából mi baja vele. Azt hiszem az, hogy sokkal bonyolultabbnak képzeli a megvalósítást, mint amilyen. Vagy neki van igaza és én meg túl egyszerűnek.:-) Meg elég sok földet kéne hozzá hozatni, az meg ugye nem olyan olcsó, pedig mondjuk az egész kertnek jót tenne. De azt hiszem, a föld sem olyan nagy gond, van egy elég jó barátunk itt, aki rendszeresen hozat magának, biztos lehet majd vele egyezkedni, mert egyébként is nagyon-nagyon rendes ember.Üldözési mániád meg ne legyen, én sem tudok róla, hogy bármit elkövettél volna.:-)

Leave a Reply

