>Csicseriborsó doszt

>Újabban kamra- meg mélyhűtőtakarítás van, néha kénytelen vagyok átnézni a felhalmozott készleteket, meg hogy miből van egyáltalán. Így találtam rá egy kisebb adag csicseriborsóra is. Cuki nevű alapanyag, de tervezést igényel. Persze lehetne rögvest odatenni főni, de úgy tényleg nagyon sokáig tart, míg megpuhul, az áztatás meg nem kerül semmibe. Ökológiai lábnyom vagy mi. De leginkább a pénztárcakímélés.

PIKÁNS CSICSERIBORSÓSALÁTA
1½ csésze főtt csicseriborsó*
½ fej jégsaláta
1 marék rucola
1 fej lilahagyma
2 ek extra szűz olívaolaj
1-2 csipet Fleur de sel
1 nagy csipet őrölt kömény
1 db lila chili
frissen őrölt zöld bors
parmezánforgácsok a tetejére

A jégsalátát finom csíkokra vágtam, a megtisztított lilahagymát félbe, majd vékony szeletekre. Az egészet tálba raktam és óvatosan összeforgattam a rucolával és a csicseriborsóval.
Az olajat elkevertem a borecettel, a sóval, a köménnyel, a borssal és a kimagozott finomra aprított chilivel. Az öntetet rácsorgattam a salátára, és megszórtam pár parmezánforgáccsal.

*1½ csésze száraz csicseriborsót beáztatunk 1 éjszakára hideg vízbe. Másnap leöblítjük, és szintén hideg vízben – amennyi jócskán ellepi – feltesszük főzni. Fedővel letakarva mérsékelt tűzön 1–1½ óra alatt puhára főzzük.
Megoszlnak a vélemények, hogy a főzővízbe tegyünk-e sót. Állítólag a sótól kemény lesz a héja. Én próbáltam mindkét módszert, semmi különbséget nem tudtam felfedezni a héj keménységét illetően. Szóval ha önmagában használom fel, akkor sós vízben szoktam megfőzni.
Ehhez a salátához a főtt csicseriborsó kb. felét használtam fel.

4 thoughts on “>Csicseriborsó doszt

  1. Daisy

    >Én mindég sós és fűszeres vízben főzöm meg, mert a megmaradt leve nagyon jó leves alapanyag.A megfőzött, de fel nem használt borsó kitűnően fagyasztható.Könnyen ki lehet belőle szedni, így bármikor kéznél van egy kisebb adag is. Nekem mindég van a fagyasztóban, írtam is róla.

Leave a Reply

