>300

>Végre nem kellett szenvednem a címen. Miután ez a 300. bejegyzés, adta magát.
Már nem tudom, hol olvastam, hogy a május medvehagymája a spárga. Ilyen alapon persze ki lehetne találni minden hónap medvehagymáját, ami persze pont úgy lenne hülyeség, mint a májusé. Elvégre lehet tenni bármit mélyhűtbe.
Sajnos nem tud annyi medvehagyma érkezni – ajándékba, így-úgy – hogy kitartson legalább a következő szezonig, nyilván valahogy feldolgozva. Bár én a fagyasztást szeretem a legjobban. A fagyasztott készleteim igencsak megcsappantak. Alapvetően kéne neki egy külön hűtő és nem csak a szaga miatt, amit a frissen összevágott és már fagyott (!) cucc áraszt. Rendkívül jól záró dobozból, dupla zacskóból.

SPÁRGA GERSLIVEL ÉS FÜVEKKEL
500 g zöld spárga
1 csésze gersli
3½-4 csésze víz
80 g bacon
1 ek olívaolaj
1 csomag zöldhagyma  – anyu lenyúlta a zöldjét, tehát anélkül
só, bors
1 csokor petrezselyem
3-4 ek összevágott medvehagyma
2-3 ek összevágott mentalevél
2-3 ek citromlé

Egy serpenyőben felforrósítottam az olajat, beleraktam a finom csíkokra vágott bacont és pirosra sütöttem. A hagymát vékonyan felkarikáztam, a baconhoz adtam, kicsit átpároltam és rögtön hozzáadtam a megmosott, lecsöpögtetett gerslit. Így pirítottam 3-4 percig.
Ráöntöttem a vizet, megsóztam és megborsoztam, majd lefedve addig főztem, míg a gersli megpuhult és felszívta a folyadékot. Nagyjából 20 percig tartott.
Közben kb. ½ cm-es karikákra vágtam a spárgát, a fejét egyben hagytam.
A már kész gerslihez kevertem az összevágott petrezselyemmel és a medvehagymával, összekevrtem, visszaraktam a fedőt, elzártam a tűzhelyet. Pár percig így hagytam állni, míg a spárga átforrósodott, de nyers és ropogós maradt.
Tálba raktam, rálocsoltam a citromlevet és megszórtam a mentával.
Majd terasz, napsütés, élvezet!

One thought on “>300

Leave a Reply

