Néha vega

Két napja nem működik rendesen a Blogger, tegnap még egy időre lehetett használni, de ma már nem lehet belépni, így posztot írni sem. A blogokat meg lehet nézni, de ennyi. Tegnap, amikor kicsit használható volt a cucc, átimportáltam ide a posztokat. Hát úgyis néznek ki, de sebaj, legalább megvannak. Mondjuk nagyjából 1 hétig tart majd, amíg a kategóriákat meg a címkéket elintézem, és hát a blog se nem szép, se nem funkcionális egyelőre, de ezt kell szeretni. Viszont poszt nélkül nem maradhatunk főleg, ha akadályoztatás van, annál inkább ingerenciája van a az embernek írni valamit, ha nem lehet.

Az egyik kedvenc kajás blogom a 101 Cookbooks. Deklaráltan csak vegetáriánus ételeket készít az írója, és nagyon finomakat. Mondjuk én nem nagyon hiszek az olyan fajta táplálozásokban, amelyek valaminek az elutasításán alapulnak – kizárólag, ha valaki kénytelenségből, egészségügyi okokból teszi.

De azért persze szívesen eszem bármit, akkor is, ha vega. De persze nem így válogatok. Valamelyik nap Heidi posztolt egy receptet, amit átalakítottam a fűszerezését illetően, nekem kicsit sok volt a mustármag a spenóthoz…

FŰSZERES SPENÓT ÉS SPÁRGA

450 g spenót

500 g zöld spárga

2-3 ek szójaolaj

2 gerezd fokhagyma

1 csomag újhagyma

1 db chili

¼ tk köménymag

¼ tk római kömény

¼ tk fahéj

¼ tk szerecsendió

3 ek kókuszreszelék

só, bors

1-2 ek citromlé

A gerslihez:

¾ csésze gersli

1 ek szójaolaj

1½ csésze víz

só, bors

Egy kisebb lábosban felforrósítottam az olajat, közben alaposan megmostam a gerslit. Rászórtam az olajra és alaposan átpirítottam, míg már kissé diós illata keletkezett. Felöntöttem a vízzel, sóztam és borsoztam, majd fedő alatt addig főztem, míg megpuhult és felszívta a folyadékot. Ha így megpirítjuk a gerslit, a főzés végeztével szinte mézes illata lesz, nagyon jól illik például a közel-keleti fogásokhoz is a bulgur vagy a kuszkusz alternatívájaként.

A spenótot és a spárgát megmostam, a spárgát ferdén felvágtam kis darabokra, a spenótot pedig alapos lecsöpögtetés után kb. 1 cm széles csíkokra.

A kókuszt szárazon világosra pirítottam.

Egy wokban felforrósítottam az olajat, beleszórtam a kétféle köményt és addig pirítottam, míg a magok elkezdtek ugrándozni. Ekkor hozzáadatm a felkarikázott újhagymát és a szeletekre vágott fokhagymát és a chilit, rászórtam a fahéjat és a szerecsendiót, kissé összepirítottam. Hozzáadtam a spárgát, megsóztam, majd fedő alatt 3-4 percig pároltam.

Levettem a fedőt, hozzáadtam a spenótot, majd kevergetve nagy lángon addig főztem, míg összesett. Rászórtam a pirított kóksuzt, meglocsoltam a citromlével és a gerslivel tálaltam.

Leave a Reply

