Menta

Tegnap rámkérdezett egy barátom, hogy mit csináljon az igen nagy kedvvel burjánzó mentájával – már odáig jutott, hogy cserépben ültette be a kertbe, de nem használt, a menta csak nő.
Első ötlet a mentaszörp volt, de miután mondta, hogy eddig koktélokba rakta, jött az igazi jó ötlet: legyen mentaszirup. Azt lehet locsolgatni mindenféle koktélokba, de igazából bármilyen desszertbe vagy teába. És hát annyira megtetszett a saját ötletem, hogy ma reggel átmentem a szomszédunkhoz nagyobb adag mentáért. Ugyan pár napja kaptam már tőle egy tővel, amit el is ültettem a kisekertbe – végre kezd füvészkertecskévé válni, ahogy terveztem eredetileg is – viszont még nem nőtt akkorára, hogy ellássa a háztartást ilyen szinten is.

MENTASZIRUP

1,5 liter víz
500 g cukor
4 nagyobb marék mentalevél
½ citrom
1 ek Crème de Menthe

A vizet a cukorral egy fazékban összekevertem, feltettem melegedni a tűzhelyre. Addig kavargattam, míg felforrt, hozzáadtam a citrom levét és a héját, majd beleszórtam a mentaleveleket. Addig főztem mérsékelt tűzön, míg nagyjából 500-600 ml lett.
Sűrű szitán leszűrtem és üvegbe töltöttem.
A Crème de Menthe-et a színe miatt tettem bele, hogy ne olyan fáradt tealötty színe legyen. Persze az ízének is nagyon jót tett.
Hűtőben elég sokáig eláll.

Leave a Reply

