Fűszeres kenyér

A család eltávozott Pécsre valami kiállításra, én meg itthon maradtam, hogy hallgassam a szél meg a viharos esők hangját. Őszintén szólva a széltől kezdek megzakkanni. Bár állítólag Heathclifféknek rosszabb volt a helyzetük már ami a szelet illeti, ott még süvítés is volt állandóan, de akkor is tökéletesen megértem, mitől hagyták el az eszüket.
Tegnap hazakerült pár darab jókora libacomb, és miután kiderült, hogy mégsincs még egy csirke a mélyhűtőben, ezeket vagyok kénytelen megsütni. Nehéz sors, ja.
Viszont ma igencsak ráóhajtkoztam valami kenyérfélére, bár most már években mérhető, hogy nem eszem pékárut egyáltalán. De azért néha eszembe jut, hogy jó lenne valami finom kenyér. Direkt jó lesz a liba mellé tunkolgatni a szaftot. Ez is régen volt már…
A héten csináltunk kovászos uborkát is, szóval igen jó kis vacsorának nézünk elébe.
Plusz lesz tiramisu is. Éljen a zsír meg a szénhidrát!

FŰSZERES KENYÉR
300 g teljes kiőrlésű tönkölyliszt
300 g kenyérliszt
250 ml víz
100 ml tej
50 g vaj
1 tk nádcukor
2 tk só
1 tk provence-i fűszerkeverék
¼ tk őrölt kömény
1 ek szezámmag
1 tk nigella, azaz fekete hagymamag

A vizet és a tejet felmelegítettem – kicsit melegebbre, mint az átlag, mert a vajat beleolvasztottam, ami pont olyan hőmérsékletűre hűtötte le, amilyen kell a kenyérhez.
A liszteket egy tálba tettem, hozzáadtam a sót, az élesztőt, a cukrot és a fűszereket a hagymamag és a szezámmag kivételével.
A kézmeleg folyadékkal sima tésztává dagasztottam. Cipóvá formáltam, a felületét megliszteztem és nagyjából 1 óra alatt a duplájára kelesztettem
Ezután átdögönyöztem, belegyúrtam a magokat és a tésztát két egyenlő részre osztottam, mindkettőt kis vekni formára igazítottam, majd egy sütőpapírral bélelt tepsire tettem. A tetejüket átlósan bevágtam két helyen.
Hagytam pihenni a kenyereket még ½ órát, aztán megspricceltem vízzel, megszórtam még egy kevés szezámmaggal és 200 °C-ra előmelegített sütőben 40 perc alatt készre sütöttem.
Kivettem a sütőből, tiszta ruhát terítettem rájuk, úgy hagytam kihűlni.

2 thoughts on “Fűszeres kenyér

  1. erős ildikó

    Kicsit irigyellek, hogy így el tudtál szakadni a péksüteményektől. Én sem eszem sokat, de rendszeresen, főleg valamilyen félbarna kenyeret, mondjuk a levesemhez. Úgy jól is lakok. Ezt a kenyeredet is ki szeretném próbálni hamarosan.

Leave a Reply

