Minimálebéd

Az utóbbi időben megint elhagyott az ihlet így a főzés terén, ettől aztán meglehetősen egyszerű ételeket készítettem. Nem baj, szeretjük a minimál artot a konyhában is.
Például kb. ilyen bonyolultságú desszerteket: amarettit összeroppantottam, kis tálba szórtam, rá pár szem epret, erre pedig kevés nádcukorral és vaníliaesszenciával kikevert tejfölt raktam. Csak arra figyeljünk, hogy jó durva legyen a nádcukor, ne kevergessük a tejfölt, míg elolvad. Egyfelől tök jól néznek ki a szép színű cukorszemcsék a tejfölben, másfelől ropognak, ahogy esszük. Még a rendkívül trendi robbanós cukorra sincs feltétlenül szükség. Bár kétségtelen, hogy nem ugyanaz az hatás, de azért megteszi.
Meg például még az alábbi spagettis megoldást. Érdemes többféle bazsalikomot használni, mindegyiknek más az íze, a törpe, vagy görög bazsalikomnak egészen enyhe, a lilának pedig egészen erős, fűszeres.

Borsikafüvet pedig azért érdemes használni, mert természetes sópótló, csökkenthetjük a só mennyiségét az ételekben. Egyébként a bazsalikomnak és a petrezselyemnek is van ilyen hatása.

SPAGETTI FŰSZERES VAJJAL, BAZSALIKOMOKKAL
500 g teljes kiőrlésű spagetti
80 g vaj
2 dögnagy gerezd fokhagyma
1 db szárított chili
2 ek apróra vágott snidling
1 ek apróra vágott metélő fokhagyma
1 kis csokor petrezselyem
½ ek borsikafű
2 ek citromlé
½ citrom reszelt héja
1 ek törpebazsalikom-levél
1 ek zöld bazsalikom
1 ek lila bazsalikom
reszelt parmezán a tetejére

A tésztát sós vízben al dente főztem.
Közben egy nagyobb serpenyőben világosra pirítottam a vajat, hozzáadtam a finomra vágott fokhagymát és chilit, kicsit átpirítottam. Aztán a zöldfűszereket a bazsalikomok kivételével. Beleforgattam a megfőtt és nem teljesen szárazra csöpögtetett tésztát, ráreszeltem a citrom héját, belefacsartam a levét, aztán rászórtam az egészben hagyott bazsalikomleveleket és reszeltem rá parmezánt.

Leave a Reply

