Meggyes süti ezzel-azzal

Szombaton elmentünk meggyet venni. Az idén kissé drágább, mint tavaly, de még mindig jóval olcsóbban tudunk itt a környéken hozzájutni, mint például a „közvetlenül a termelőtől” akció keretében. Tavaly rendeltünk úgy valakitől elég nagy mennyiségben, el is kellett érte menni meglehetősen messzire, aztán kiderült, hogy a környékünkön akár 80,-Ft-tal olcsóbban is lehet kapni kilóját. És ráadásul sokkal jobb minőségben is.
Így aztán már csak itt a közelben keresünk mindent, amire szükségünk van. Mondjuk, én most éppen ribiszkelelőhely után kajtatok, eddig nem sok sikerrel. Sajnos 4-5 kiló ribiszkéért 180-200 km-re elautózni nem nagyon éri meg, egyelőre Szob a legközelebbi szedd magad hely, amit találtam. Meg például egy áfonyaföldtől is igen boldog tudnék lenni, de az még reménytelenebb.

Szóval a szombat a meggyről szólt, a nagyját hordóba raktuk, aztán nagyjából 4 kilónyit kimagoztam és készítettem egy állati finom tonkababos-rumos dzsemet. Azt hiszem, nálam a meggy állandó fűszere lesz a tonkabab, olyan elképesztő aromát hoz ki belőle, mint semmi más.
És valami rejtélyes oknál fogva a meggyszemek – az érett mivoltuk ellenére – gyakorlatilag egészben megmaradtak a dzsemben, nagyon gusztán is néz ki.
Ma meg már zúgolódott a család, mondván, mi az, hogy nincs süti vagy édesség, és legyen benne meggy.

MEGGYES SÜTEMÉNY KÉTFÉLE CSOKOLÁDÉVAL
225 g vaj
225 g nádcukor
1 tk vaníliapaszta
½ tonkabab
4 db tojás
225 g liszt
175 g jó  minőségű étcsokoládé
400 g magozott meggy
A tetejére:
100 g fehér csokoládé
150 ml tejföl

A sütőt előmelegítettem 180 °C-ra, egy kenyérformát kikentem vajjal.
A puha vajat habosra vertem a cukorral, hozzáadtam a vaníliát és belereszeltem a tonkababot, majd egyenként belekevertem a tojásokat is.
A lisztből félretettem 1 ek-nyit, a többihez kevertem a durvára vágott étcsokit és a vajas krémhez adtam.
A maradék lisztet rászórtam a meggy felére, jól összeráztam, majd a masszába kevertem óvatosan.
A formába simítottam a masszát, a tetejére szórtam a többi meggyet és belenyomkodtam a tésztába.
85 percig sütöttem, kivettem, hagytam egy kicsit hűlni a formában, majd tálra raktam.
A tetejére való krémhez a csokoládét felolvasztottam és elkevertem a tejföllel, aztán miután kihűlt a krém meg a sütemény is, rákentem.

2 thoughts on “Meggyes süti ezzel-azzal

Leave a Reply

