Cékla, meggy, VKF!

Az van, hogy lett egy szuper mixerem. Innentől kezdve nincs megállás a fagyik, sorbet-k és graniták terén. Bár nem mondom, hogy egy jó fagyigépet nem bírnék, de az majd a következő lesz… Vagy nem.
Aztán van itt ez a 43. VKF!, Reni jeges cuccokat vár a nyárra való tekintettel.
És ilyen az, amikor a kereslet és a kínálat találkozik. Mármint egyfelől neki van ilyenekre kereslete, ami nekem meg az inspiráció kínálata. Másfelől meg én kerestem a témát, hogy használhassam az új cuccot.

Volt itthon egy jó nagy darab cékla, amit már régóta nézegettem a hűtőben, hogy mit is kéne kezdeni vele. Miután az egész nagyjából ½ kg volt, alaposan meg kellett fontolni, ugyanis nagyjából mindenhez sok vagy mindenhez kevés volt.
Na de, ha keverem valamivel? Per meggyel? És még így is megmaradt a fele. Nem gond, már úgy nagyjából tudom, mi lesz vele, az a fél is egy kísérlet alanya lesz.

MEGGYES CÉKLAFAGYLALT

250 g főtt cékla
200 g meggy magozva
1 ek koriandermag
⅓ tk fahéj
3 ek narancsvirágméz
150 ml tejszín
1 ek narancsvirágvíz

A céklát megmostam és egyben főztem meg kuktában alacsony hőmérsékleten. Meghámoztam, kis kockákra vágtam, aztán a felét a kimagozott meggyel együtt egy műanyag tálcán szétterítve beraktam a mélyhűtőbe, hogy megfagyjon.
A koriandert száraz serpenyőben megpirítottam – nem is igazán pirítottam, csak addig melegítettem, míg a magok elkezdtek kicsit mocorogni és felszállt az illata. Aztán mozsárban megtörtem.
Egy magas falú edénybe szórtam a fagyott céklát és meggyet, hozzáadtam mindent, majd a mixerrel krémesre törtem-kevertem.
Két evőkanál segítségével formáztam meg a fagyit, úgy tálaltam azonnal, szórtam rá még egy csipet tört koriandert.

 

Leave a Reply

