Ribiszkedzsem

Még maradt a ribiszkékből, ma dzsem volt soron.
Sajnálom, lehet, hogy magam vagyok a dögunalom, de nem bírok elszakadni a tonkabab piros gyömölcsökbe való reszelésétől. Szerintem minden ilyenhez gyakorlatilag kötelezővé kéne tenni, mint már a vaníliát. Azt sem lehet szinte semmiből kihagyni. Már zengedeztem róla, hogy mit művel a tonkabab a meggyel és az ún. erdei gyümölcsökkel. Én ezzel a kicsit karcos vadsággal, amit ezekhez a gyümölcsökhöz hozzátesz, tényleg nem tudok betelni.
A fehér ribiszkének főzés során konkrét hullaszíne lesz, kicsit meg is ijedtem, hogy ez most így marad a dzsememben? Mert ugye arra szerettem volna számítani – nyilván tök feleslegesen –, hogy a gyümölcsök megtartják a saját színüket és milyen kis csinos lesz majd az üvegekben… De aztán a fekete elintézte.

RIBISZKEDZSEM SANGRIÁVAL
2 kg ribiszke
2 tasak Dr. Oetker 3:1 dzsemfix
400 g nádcukor
300 ml Sangria
2 tk vaníliaesszencia
1 db tonkabab

A ribiszkét megmostam, leszemeztem, egy fazékba szórtam. Hozzáadtam a zselésítőt, összekevertem, majd a cukrot, a vaníliát és a Sangriát tettem bele, belereszeltem a tonkababot is. Feltettem a tűzre, közepes hőmérsékleten főztem 30 percet, aztán azonnal kis üvegekbe töltöttem.

Leave a Reply

