Hűtőkaja

Adva van ugye a feladat, vacsora kell. Igen ám, de az az érzet, hogy nincs itthon semmi. Aztán az ember belenéz a hűtőbe és talál ezt-azt. Túrót, pár szelet sonkát, ilyesmit. Meg egyébként is cukkini túltengés van éppen a szomszédnál, tehát az is van. Ugyan már méreten felüli, de nagyon zsenge.
Szóval töltött cukkini.

TÖLTÖTT CUKKINI
2 db nagyobb cukkini
6-8 szelet sonka
100 g túró
100 g sajt – vegyesen
1 db tojás
só, bors
2-3 ek friss oregánó, borsikafű
2 ek metélő fokhagyma összevágva
2 ek zsemlemorzsa

A cukkiniket megmostam, levágtam a két végét, aztán hosszában félbe és kivájtam karalábévájóval úgy, hogy nagyjából ½ cm maradt körben. Egy tűzálló tálba raktam, a sütőt pedig előmelegítettem 185 °C-ra.
Ami kikerült a cukkinikből, durvára vágtam, szitába tettem és besóztam, hagytam addig kicsöpögni a levét, míg a többi cuccot összeszedtem a kertből és a hűtőből, apróra vágtam – zöld fűszerek és sonka, lereszeltem – sajtok, összekutyultam. Ez nagyjából 10 perc volt, utána kinyomkodtam a levét, hogy ne áztassa a tölteléket. Megsóztam a keveréket, hozzáadtam 1 ek zsemlemorzsát.
Nem baj, ha kissé sósabbnak érezzük, magukat a cukkiniket nem sózzuk meg, ellenben elnyaklanak sütés közben.
A masszát a cukkinikbe töltöttem, megszórtam a maradék zsemlemorzsával és 40-45 perc alatt világosra sütöttem.

Leave a Reply

