Még mindig ribiszke

Maradt egy kevés ribiszke még mindig a befőzés, mélyhűtőbe pakolás után is. Mi más lehetne vele, mint süti vagy torta, ugye,

RIBISZKÉS SAJTTORTA
Az alaphoz:
50 g vaj
50 g nádcukor
1 db tojás
½ tk vaníliakivonat
50 g liszt
½ tk sütőpor
A krémhez:
300 g krémsajt
200 g crème fraîche
85 g nádcukor
1 tk vaníliakivonat
125 ml tejszín
1 tasak Dr. Oetker zselatin fix
A tetejére:
piros és fekete ribiszke
1 tasak Dr. Oetker piros tortazselé

A sütőt 180 °C-ra előmelegítettem, egy 17 cm-es kerek kapcsos tortaformát kikentem vajjal.
Az alaphoz a puha vajat habosra kevertem a cukorral és a vaníliával, hozzáadtam a tojást, majd a sütőporral elkevert lisztet és sima tésztáva dolgoztam. Belesimítottam a formába, 30 perc alatt készre sütöttem. 
Hagytam a formában kihúlni, aztán egy tálra raktam és tortakarikát tettem köré
A krémhez a szobahőmérsékletű sjatkrémet habosra kevertem a crème fraîche-sel és a cukorral, hozzáadtam a vaníliát is. A tejszínt habbá vertem. A zseltinport a sjatkrémbe kevertem, aztán beleforgattam a tejszínhabot is. Betettem a hűtőbe 1 órára.
Közben leszemeztem a megmosott ribiszkét, aztán kiraktam vele a torta tetejét, rácsorgattam a tortazselét (tasakon levő utasítás szerint készítettem el), és visszatettem a hűtőbe 2 órára.
Elment volna július 4-ei sütinek is a színei miatt.

Leave a Reply

