Bodza és nektarin

Itt van a bodza szezonja, érdemes szedni belőle nagyobb mennyiséget és befőzni. Ugyan rettentően hamupipőkemunkának tűnhet az apró bogyók leszemezése, de koránt sem az. Meglepően gyorsan megy. Főztem lekvárt és sütöttem sütit is belőle.

BODZÁS-NEKTARINOS SÜTEMÉNY
200 g vaj
200 g nádcukor
4 db tojás
1 tasak Bourbon vaníliás cukor
200 g liszt
1½ tk sütőpor
3 db nektarin
200 g bodzabogyó
2-3 ek jégcukor
2-3 tk porcukor

A sütőt 190 °C-ra előmelegítjük, egy 30 x 30 cm-es szögletes tepsit kibélelünk sütőpapírral
A puha vajat habosra verjük a cukorral és a vaníliás cukorral. Egyenként hozzáadjuk a tojásokat, azokkal is kikeverjük. Majd hozzáadjuk a sütőporral átszitált lisztet és simára keverjük. A masszát a tepsibe simítjuk.
Kirakjuk a tetejét a felszeletelt nektarinnal, a nektarinok közé szórjuk a bodzát, és az egész tetejére szórjuk a jégcukrot.
Az előmelegített sütőben kb. 45 percig sütjük (tűpróba).
Kivesszük és még melegen meghintjük kevés porcukorral.

4 thoughts on “Bodza és nektarin

  1. Anonymous

    Szia! Régóta olvasom, hogy bodzalekvár, meg most sütibe is, de én megkóstoltam nyersen a bodzabogyót, és elég vad, "zöld" íze van, kb. mint a papsajt. Pedig már nem is olyan feszes, mint a tied, hanem ráncosabb, gondolom érettebb. Ez az íz változik befőzéskor, vagy marad a karaktere? Köszi, ha válaszolsz. Móni

  2. Makka

    Szia Móni!Nyersen valóban semmi különös íze nincs. Főzés során megváltozik és kifejezetten édes, ezért érdemes – ha esetleg lekvárt készítesz belőle – kevesebb cukorral kezdeni, aztán ha úgy érzed, utólag adagolni hozzá még.Én a ráncos bogyókat már nem szoktam használni, mert számtalanszor láttam a mezei poloskákat szívni a bodzabogyókat, attól ráncosodnak. De lehet, hogy más vidéken nincs annyi belőlük és nem ettől ráncos a bodzabogyó.

Leave a Reply

