Anyukám napja

Vannak jó ünnepek is, szerintem ilyen az anyák napja meg a gyereknap. Na meg persze a születésnapok. Azért jók, mert igazából csak az ember szeretteinek van hozzájuk köze.

A múltkor csináltam rózsalikőrt, brutál anyag lett belőle, hogy finoman fogalmazzak. Kinézetre nagyon nőies: finom rózsaszín a színe, az illata is édeskés (persze milyen legyen egy likőré). De egyáltalán nem az a tipikus kis likőrke, botrány erős.
Nem is gondoltam volna, hogy pont anyunak ízlik majd a legjobban, ezért találtam ki, hogy valami anyák napi tortába kéne belefogalmazni.
Már régóta fel akartam avatni a kis szív alakú sütiformáimat, jobb alkalmat nem is találhattam volna a mai napnál. Aztán rájöttem, hogy van nekem nagyobb szív alakú formám is, így az volt az elképzelés, hogy lesz egy nagy torta anyunak és kis tortácska É. barátosnénknak, akinek nincs gyereke, de köszöntés nélkül nem maradhat ezen a napon.
Tök jó elképzelés volt, de ha valakinek nincs szív alakú kapcsos tortaformája, netán szív alakú tortakarikája (ahogy nekem nincs, és egyáltalán létezik ilyen tortakarika?), ne akarjon ilyet, elégedjen meg a sima kör alakú süteménnyel. Mert aztán fényképezésre tökéletesen alkalmatlan darabokat tud létrehozni.

RÓZSÁS EPERTORTA
A tortához:
200 g vaj
180 g nádcukor
1 tk vaníliapaszta
1 ek rózsavíz
4 db tojás
200 g liszt
2 tk sütőpor
A krémhez:
300 g eper
5 ek nádcukor
1 tk vaníliapaszta
1 ek rózsavíz
3 lap zselatin
500 g mascarpone
250 ml tejszín

Egy 24 cm-es kapcsos kerek tortaformát kivajazunk, a sütőt előmelegítjük 180 °C-ra.
A nagyon puha vajat habosra verjük a cukorral, a vaníliával és a rózsavízzel. Egyenként beleütjük a tojásokat, mindegyikkel külön is felverjük a krémet.
Ezután rászitáljuk a sütőporral elkvert lisztet és simára keverjük, majd az előkészített formába simítjuk.
Kb. 40 perc alatt készre sütjük (tűpróba). Kivesszük a sütőből, a formában hagyjuk hűlni 10 percet, majd kivesszük és teljesen kihűtjük, aztán keresztben félbevágjuk.

A krémhez az epret feldaraboljuk, egy edénybe tesszük, rászórjuk a cukrot, hozzáadjuk a vaníliát és hirtelen felforraljuk, lehúzzuk a tűzről, hagyjuk hűlni.
A zselatinlapokat kevés vízbe áztatjuk, majd a kb. 30 °C-os eperhez adjuk, elkeverjük. Belekeverjük a likőrt és a rózsavizet is, hűtőbe tesszük. Amikor elkezd zselésedni, hozzákeverjük a mascarponét. Ha túl sok leve lenne az epernek, ne tegyük bele az összeset a mascarponéba. Ezután visszatesszük a hűtőbe.
A tejszínt habbá verjük és a szilárdulni készülő krémbe forgatjuk óvatosan.
A torta alsó lapját egy szép tálra tesszük, tortakarikát teszünk köré és a krém felét rákenjük, ezután a másik lap következik és a krém másik fele.
Hűtőbe tesszük, míg a krém megszilárdul annyira, hogy eltávolíthatjuk a tortakarikát anélkül, hogy a torta szétcsúszna. Ez minimum 2 óra.
Óvatosan leszedjük a tortakarikát, majd kandírozott rózsaszirmokkal díszítjük.

2 thoughts on “Anyukám napja

  1. erős ildikó

    Odavagyok a virágos dolgokért, még a hiányzó tortafotót is elnézem Neked:) Ez a süti is meg az előző, csokoládés is – gondolom – osztatlan sikert aratott! (Az én damaszkuszi rózsám már idén is szinte bokorméretű, de egyelőre nincs rajta bimbó, pedig minden földi jóval kényeztetem. Nem tudom, az első évben ez normális-e. Talán majd írok David Austinéknak, ők biztos tudják…

  2. Makka

    Tervezem majd újra elkészíteni, hogy le lehessen fotózni. :-)A rózsához annyit, hogy azt hiszem, jövőre látszólag nagyon kegyetlenül vissza kell majd vágnod. Az én kis Abraham Darby rózsámmal is úgy jártunk, hogy 3 évig volt rajta egy-két virág, aztán most tavasszal apu úgy döntött, visszavágja, amennyire csak lehet, lesz, ami lesz. És most ontani fogja a virágokat.A damaszkuszidra nagyon kíváncsi vagyok, meg persze drukkolok is, hogy szép legyen és tudd majd használni, amire szeretnéd. Vagy csak gyönyörködni benne.

Leave a Reply

